Takkenwerk is 'Namespotting Naam van het Jaar 2018'

02-01-2019 (09:19) - Marketing

Takkenwerk boomverzorging is uitgeroepen tot winnaar van 'Namespotting Naam van het Jaar 2018'. Dat is vanochtend bekendgemaakt tijdens het NPO Radio 2-programma Jan-Willem Start Op. 'Een naam die hout snijdt', concludeert jurylid Richard Otto. 


In het kader van 'Namespotting' verzamelen merknamenspecialist Hans Prummel (De Naamafdeling) en mediaondernemer Richard Otto (Tens Media) jaarlijks de leukste, merkwaardigste en slimste merk- en bedrijfsnamen.


Een jury kiest vervolgens de winnaar uit. Deze editie ging de tweede plek naar Onder de plak Bestickering en was een derde plek weggelegd voor The Iron Lady Strijkservice. 'Je ziet bij deze naam direct Margaret Thatcher voor je. Deze bedrijfsnaam blijft goed hangen en je weet gewoon dat het perfect gestreken wordt aangeleverd', zegt jurylid Susanne van Nierop hierover. 


airkoe

Ook Airkoe stalventilatie en De Pianotemmer pianostemmen en -onderhoud kregen een eervolle vermelding. 'De naam Airkoe sluit goed aan bij de klanten. Die houden van deze humor en horen het woord Koe graag', verklaart jurylid Marianne Zwagerman


De leukste en opvallendste merknamen zijn inmiddels ook gebundeld in een scheurkalender. Daarop zijn bovendien tips te vinden over het bedenken van een goede bedrijfs- en merknaam. 'Uit onderzoek blijkt namelijk dat de toilet één van de beste plekken om creatieve ideeën te laten ontstaan, aangezien de geest van de ‘langzitter’ dan weinig belast wordt', vertelt Otto.

 

 


Bureaus

Media

Economisch