Sponsorship deals op basis van data met Sportbrokers

25-10-2018 (17:17) - Marketing

In samenwerking met onderzoeksbureau Markteffect wordt aanstaande maandag bij de KNVB het nieuwe sponsorship platform Sportbrokers gelanceerd. Het nieuwe platform heeft een tool ontwikkeld waarmee aan sponsorrelaties kan worden gebouwd op basis van data.


Er wordt gewerkt met SPI's: de zogeheten Sportbrokers Potential Index, het uiteindelijke indexcijfer dat aangeeft in hoeverre er een match is tussen het merk en het sponsorobject. Op basis van data en research kan vervolgens een sponsormatch worden gemaakt.  


De SPI moet een uitkomst zijn voor sporters, sportclubs, sportbonden, sportcompetities of sportevenementen die op zoek zijn naar een sponsorship. Zij kunnen fact based aantonen waarom een potentiele sponsor een match zou zijn en hoe groot de potentie van het sponsorship is. Aan de andere kant biedt de SPI een oplossing voor merken en bedrijven die hun marketingbudget ook in sportsponsoring willen investeren. 

 

data en sponsoring

Wouter van Kwawegen, Commercieel directeur, Comeback Business & Sports: ‘’Wij geloven in de kracht van data in combinatie met sportsponsoring. Vaak wordt tijdens, of zelfs na afloop van een sponsorship pas gekeken hoe succesvol het is en hoe goed de match is tussen beide partijen. Maar het essentieel om juist op voorhand de match te onderzoeken. Wij hebben met de SPI een unieke tool ontwikkeld waarmee duurzame sponsorrelaties worden opgebouwd op basis van data." 


Michael Petit, Marketing Manager, Markteffect: ‘Markteffect werkt voor ontzettend veel mooie clubs, bonden en merken binnen de sport. Je ziet een duidelijke verandering in de behoefte naar data. Zowel sponsor als sponsorobject willen steeds vaker en steeds nauwkeuriger weten wat een sponsorship oplevert. De SPI voorziet hier perfect in, omdat we alle belangrijke facetten die te maken hebben met een sponsorship uitgebreid doorlichten en combineren met actuele data.’’

 

 

 


Bureaus

Media

Economisch