Purina zet kat in als influencer

06-11-2019 (10:19) - Marketing

Purina Gourmet creëert een community voor kattenvoeding en zet daarvoor katten als influencers en Instagram foodies aan het werk. Mister, Macho, Missy, Joya en Sunny hebben inmiddels meer dan 148.000 volgers en hun leven is dagelijks te volgen op Instagram.

Purina Gourmet doet voor het eerst een campagne met deze ’Catfluencers’. Ze acteren als echte influencers, gaan op de foto met producten, ‘ontboxen’ online en delen hun ervaringen. 

“We waren op zoek naar een nieuwe invalshoek,” vertelt Kim van Bemmel, Brand Manager van Purina Gourmet. “Er is een hele rits bekende katten op Instagram te vinden, die worden gevolgd door duizenden kattenliefhebbers. Als je gek bent op katten zijn deze Catfluencers leuk om te volgen en dat doet onze doelgroep."

De campagne is bedacht door UM Studios in opdracht van Purina Gourmet.
 

Credits

Klant: Purina Gourmet
Verantwoordelijk bij klant: Kim van Bemmel, Kirsten van der Sluijs

Bureau: UM Studios / Thrive
Sander Pluijm - Head of UM Studios
Josine Pelleboer - Branded Content Consultant UM Studios
Tamarah Krant - Branded Content Consultant UM Studios
Sita Bakker - Client Director Thrive
Esther Lange - Media Consultant Thrive
Marleen de Jonge - Campaign Manager Thrive
Gert Jan Munk - Creative Director UM Studios
Valentine Vale - Creative UM Studios
Romy Thu Zwijnenberg Tran - Designer UM Studios
 

Foto credits: Anne Claire de Breij

 


Bureaus

Media

Economisch