Puma sokken in the spotlights bij Galeries Lafayette

27-08-2019 (15:06) - Marketing

Sokken mogen weer gezien worden. Bij Puma hebben ze dat altijd al geweten. Stichd, het bedrijf dat de sokken produceert voor het populaire sportmerk, daagde het Eindhovense bureau Megawatt Advertising uit om op een bijzondere manier hun product te promoten. Dat leverde Puma Legwear een plek op bij de vernieuwde ingang van Galeries Lafayette in Parijs. 
 
‘Je kunt maar één keer een eerste indruk achterlaten’, vertelt Simon Coolen van Megawatt Advertising. ‘En als het dan het wereldberoemde warenhuis Galeries Lafayette in Parijs betreft, moet het zeker meteen raak zijn. Coolen en zijn team vonden het een geweldige eer, maar voelden ook direct de verantwoordelijkheid toen ze van de vraag kregen om een pop-upstore te ontwikkelen in het high-end warenhuis van Parijs. 
 

Sok op een sokkel

Megawatt Advertising haalde inspiratie uit de kunstwereld, waar kunstwerken de aandacht krijgen die ze verdienen. Het zette de iconische Puma never-out-of-stock-sok letterlijk op een voetstuk. Een legendarische sok die veel voor het merk heeft betekend en nog altijd rijkelijk over de toonbank gaat. ‘De sok waar het allemaal mee begon’.  
 
De cleane zwart-wit-sok kreeg in hartje Parijs een plaatsje op een al net zo cleane sokkel. Coolen: ‘Dit alles onder het motto: homage to our heritage. Een eerbetoon gepresenteerd als museumstuk. Hustle, courage, confidence, extravert, urban & underground waren de keywords voor deze collectie. Wij hebben ze verwerkt in zowel design als materiaalkeuze.’ Milou van Reijen, marketing Manager Retail bij stichd is blij met het resultaat. 'Het heeft onze sales een boost gegeven. Mede door de positieve samenwerking met Megawatt, en natuurlijk hun conceptmatig aanpak, hebben we dit tot stand kunnen brengen.'
 

Bureaus

Media

Economisch