Persoonlijke verhalen in nieuwe Tamaris campagne 'Who are you?'

03-09-2020 (13:45) - Marketing

Schoenenmerk Tamaris lanceert de innovatieve en digitale campagne 'Who are you?', waarmee het bedrijf de zoektocht naar 'echte' vrouwen voortzet. Het merk is niet alleen op zoek naar persoonlijke verhalen, ook naar de favoriete personen van de vrouwen die hen maakten tot wie ze zijn. 'Who are you?' is een vervolg op de campagne 'Who is Julia?', die begin dit jaar live ging en de diversiteit en authenticiteit van vrouwen benadrukte. 'Who are you?' is live vanaf nu tot begin november 2020.
 
Cathleen Burghardt, Hoofd Marketing van Tamaris: "We hopen dat vrouwen zich speciaal voelen wanneer ze onze schoenen dragen en wanneer ze de hoofdpersonen in onze campagne zien. Het zijn vrouwen zoals jij en ik, allemaal unieke persoonlijkheden. De campagne focust ook op belangrijke mensen in het leven van vrouwen die hen tot de persoon hebben gemaakt die zij vandaag zijn. Dat kunnen bijvoorbeeld moeders, dochters, zussen of vriendinnen zijn."
 

'Who are you?'

Na de succesvolle campagne 'Who is Julia?' werd de beslissing snel gemaakt om in de volgende campagne de focus te blijven leggen op de authenticiteit van vrouwen. Deze keer worden niet alleen Julia's aangesproken, maar alle vrouwen. Begin juli riep Tamaris vrouwen op om zich aan te melden als hoofdpersonen van de nieuwe campagne. Tamaris was overdonderd door de vele aanmeldingen waarin antwoord werd gegeven op de vraag "wie ben jij?" Deelnemers vertelden wat hen uniek maakt, bezighoudt en wie hun leven vormgeeft.
 
Het schoenenmerk nodigde de geselecteerde duo's - vrouwen en hun favoriete personen - uit voor de opnames in Duitsland om hun persoonlijke verhalen te horen en hen uiteindelijk een podium te geven als de gezichten van de nieuwe herfst- en wintercampagne 2020. Via de hashtag '#whoareyou' kunnen alle vrouwen hun eigen verhaal delen op social media. De combinatie van de authentieke branded content en de digitale advertentiestructuur leidt tot organische groei en draagt daarmee bij aan de positionering van het merk. 

Bureaus

Media

Economisch