OTTO viert 40-jarig jubileum

12-03-2019 (09:48) - Marketing

Het is 40 jaar geleden dat OTTO haar deuren in Nederland opende. Dit wordt een jaar lang gevierd met spectaculaire feestkortingen, winacties en jubileumaanbiedingen. Om het feest in te luiden trakteert de webshop haar klanten alvast op 15 procent korting op alle mode.


Al in 1949 zette Werner Otto in Hamburg de eerste stappen op het postorder-pad.
De eerste, met de hand gebonden catalogus – 28 paar schoenen op 14 pagina’s – gaat in een oplage van 300 stuks de deur uit. Het is een schot in de roos: 'postorderen' blijkt in een enorme behoefte te voorzien.


Duitsland wordt dan ook al snel te klein. Met de overname van een bedrijf in Tilburg, zet het concern in 1979 haar eerste stappen in het buitenland: dochteronderneming Otto B.V. is een feit. OTTO is een van de eerste homeshopping-organisaties van Nederland.


hoop veranderd


Er is in de afgelopen 40 jaar een hoop veranderd volgens OTTO-directeur Eric Haverkort. 'De laatste 10 jaar wordt het gros van de bestellingen via onze webshop gedaan en hoewel onze klantenservice nog steeds klaar staat voor onze klanten, is de aard van de dienstverlening niet meer te vergelijken met die uit de beginjaren.' 


Bureaus

Media

Economisch