New York Pizza bezorgt als eerste bloemkoolbodem thuis

08-07-2019 (16:45) - Marketing

New York Pizza is de eerste pizzaketen in Nederland die de bloemkoolbodem thuisbezorgt. “We kunnen uitweiden over de voordelen van deze nieuwe bodem, maar daar zit niemand op te wachten. Daarom leggen we de nadruk niet op dat er 37% bloemkool in zit. Of dat de bodem minder calorieën bevat. We zijn New York Pizza, dus het moet fun zijn, het moet opvallen,” zegt Joost Geurtsen, marketing director van de keten. “Volgens mij zijn we er met deze campagne wel in geslaagd.”
 
Voor de campagne ging New York Pizza na een pitch de samenwerking met Natwerk aan. “Natwerk is een bureau met ballen, precies wat we nodig hebben voor onze marketing.”
 
In aanloop naar de campagne werden bloemkoolstickers over billboards en abri’s met bh’s en bikini’s geplakt. Zo werd de link tussen borsten en bloemkolen gelegd, zoals André van Duin dat 30 jaar geleden ook deed. Wie op zoek is naar een diepere betekenis achter de actie kan daar meteen mee stoppen: het jaagt de campagne gewoon aan.
 

Bijbelbelt houdt niet van bloemkool 

Naast de plakactie en de tv-commercials zet New York Pizza in op out of home en social met een doorvertaling van de commercial en stickers op Instagram. In de Bijbelbelt werden de abri’s van de campagne geweigerd. “Ik geloof dat ze daar niet zo van bloemkool houden,” aldus Geurtsen. 
 

Credits

Creatie/concept: Natwerk
Productie film/fotografie: Natwerk
Sound: ParkStudio
Post Productie: The Compound
 
Verantwoordelijke bij klant:
Renske Smits
 

New York Pizza - Zo lekker kan Bloemkool zijn from Natwerk on Vimeo.


Bureaus

Media

Economisch