KLM lanceert nieuwe wereldwijde merkcampagne

18-10-2018 (15:15) - Marketing

Dit najaar zijn de nieuwe merkuitingen van KLM overal, online, buiten op billboards, en ook op Times Square in New York. Met deze campagne wil KLM zien dat ze met een persoonlijke benadering echt het verschil maakt tussen een goede en onvergetelijke reiservaring voor haar passagiers.


Natascha van Roode, Head of KLM Marketing Communication van KLM Customer Experience: "KLM cares for me' is de basis van onze nieuwe reclame-uitingen. Een positionering die niet zomaar uit de lucht komt vallen. We hebben veel onderzoek gedaan naar onze unique selling points. We hebben die omgedoopt tot onze unique caring points. Passagiers prijzen vooral onze open en oprechte houding en persoonlijke benadering. Niet alleen van ons cockpit- en cabinepersoneel maar ook van ons grondpersoneel en onze klantenservicemedewerkers wereldwijd. Met deze campagne onderstrepen we dat."


De reclamematerialen zijn wereldwijd beschikbaar en zullen meerdere jaren gebruikt worden. Om vier verschillende regio’s – Europa, Azië, Midden-Oosten en Afrika - goed te bedienen zijn zestig verschillende versies gemaakt. Voor elke regio zijn verschillende nationaliteiten ingezet en circa 15 taalversies gemaakt. De KLM’ers uit de campagne zijn geen acteurs maar eigen medewerkers, wat weer moet bijdragen aan het authentieke karakter van het KLM merk.

 

 

 

 


 


Bureaus

Media

Economisch