Interpolis en Snelle bundelen kracht voor verkeersveiligheid jongeren

10-01-2020 (13:36) - Marketing

Snelle brengt vandaag zijn nieuwe track en videoclip Smoorverliefd uit via ROQ ’N ROLLA Music, een samenwerking met Interpolis om jongeren bewust te maken van de risico’s van het gebruik van mobiele telefoons tijdens het fietsen. In een korte documentaire zien we tevens hoe Snelle zich laat inspireren door in gesprek te gaan met jongeren die een fietsongeluk hebben gehad. De ontwikkeling van het concept en alle contentproductie is in samenwerking met WeFilm gedaan.

77,6 procent van de jongeren gebruikt nog steeds de telefoon op de fiets. Jongeren die een telefoongesprek voeren of tekstberichten typen of lezen, fietsen langzamer, zien vaker relevante zaken over het hoofd en vertonen vaker onveilig gedrag. "We weten dat het gedrag op de fiets voorspelbaar is voor het gedrag in de auto. Daar krijgen we buikpijn van. Snelle vraagt op een fantastische manier aandacht voor dit grote, maatschappelijke probleem," vertelt Joost van Buchem, van Interpolis.

"Na de campagne die we samen met Interpolis maakten om automobilisten aan te spreken op hun telefoongebruik, was het doel ditmaal om jongeren op de fiets aan te spreken. Waar automobilisten het probleem erkennen, is dat bij jongeren niet het geval. Daarnaast weten we dat het averechts werkt als we deze doelgroep vertellen wat ze niet moeten doen," vertelt Roel Welling, creatief directeur bij WeFilm. "Het is dus essentieel om het gesprek te laten ontstaan vanuit jongeren zelf en samen te werken met iemand die deze serieuze boodschap kan vertellen zonder belerend te zijn. Nog voordat ‘De Reünie’ werd gereleased hebben we Snelle benaderd voor dit project en daar voelden we meteen een enorm goede creatieve klik. Dat hij uiteindelijk zo’n krachtige drager is geworden van deze boodschap, is natuurlijk fantastisch."


Interpolis introduceert PhoNo en schoolconcert Snelle

Interpolis introduceerde drie jaar geleden de AutoModus app – een app die je helpt om de telefoon niet te gebruiken in de auto. Uit cijfers blijkt dat AutoModus gebruikers gemiddeld 20 procent minder schade hebben dan niet AutoModus gebruikers op basis van hun risicoprofiel. Inmiddels hebben 200.000 Nederlanders deze app gedownload. Joost van Buchem: "Wij geloven dat eenzelfde app kan werken voor jongeren op de fiets en introduceren daarom PhoNo. Een vergelijkbare, gratis te gebruiken app voor jongeren, die hen helpt om de telefoon niet te gebruiken op de fiets.” Om jongeren uit te dagen de app te proberen, maken gebruikers van de app kans op een concert van Snelle in hun klas op Valentijnsdag.


Credits

Klant: Interpolis
Verantwoordelijk klant: Kim Smulders, Miquette Vossen, Bart de Vries en Joost van Buchem
Concept: Wefilm Concepts
Creatieve directie: Roel Welling
Creatie: Glenn van de Dood en Boudewijn Bosman
Strategie: Ruben Cusell
Account director: Bas Welling
Productie: Wefilm
Regie: Lennart Verstegen
Regie korte documentaire: Dennis Lubbers
Producer: Beau van Assem
Head of Production: Rogier Sol
Muziek: Snelle en Okke Punt
DOP: Stephan Polman
Editor: Patrick Schonewille
VFX: The Outpost
Color grading: Barry Clarke - Captcha!
Sound design: Haaifaai
Label: Roq ’n Rolla
Artist search & clearance: Amp.Amsterdam: Maurice Paans en Joost Haartsen
PR: Glasnost: Linh Vu, Tinka Snoeijs, Lin Schakenraad en Stijn Zwinkels, Your Media Wave: Sanne Pel
Social media: Merkle
Media: Mindshare 


Bureaus

Media

Economisch