Geen groep zo veerkrachtig als ‘Generatie E’

31-10-2019 (13:03) - Marketing

Vrouwen tussen 50 en (minstens) 75 jaar zijn een doelgroep die door marketeers niet over het hoofd moet worden gezien. Dat wisten de vrouwen in kwestie natuurlijk allang, maar nu is er ook onderzoek gedaan naar deze ‘Elastieken Generatie’ door New Skool Media.
 
En wat blijkt? De Generatie E heeft het voor het zeggen op heel veel vlakken. Zo is de 50plus-vrouw flexibel, geëmancipeerd, ze is vrij, ze is autonoom en ze is in verbinding. Vaak heeft ze ook de zorg voor zowel kinderen als ouders, wat behoorlijk pittig kan zijn. Maar meer dan mannen, beschikken deze vrouwen over een groot vangnet in de vorm van vriendinnen met wie ze de theaters bezoekt, of in de goede relatie die ze met kinderen en andere familie weten te behouden.
 
Conclusie van het onderzoek: geen groep in Nederland is zo veerkrachtig als de ‘Generatie E’, waarvoor de ‘E’ ook staat voor energie, eigenheid, emancipatie. Hier vind je alle resultaten van het onderzoek.

Bureaus

Media

Economisch