Fashion Forward met Denim Democracy

18-10-2018 (14:10) - Marketing

Als consumenten over recycling praten, denken ze vaak aan het recyclen van plastic flessen, maar hoe zit het met die favoriete oude spijkerbroek die net iets te strak zit? De Alliance for Responsible Denim (ARD) onderzoekt nieuwe mogelijkheden voor een schonere en slimmere industrie door iedereen erbij te betrekken.


De meeste consumenten hebben wel iets van denim in de kast liggen. ARD richt zich op de keten van de denim-industrie. Tegen welke uitdagingen lopen merken, ondernemers en initiatieven aan en welke innovaties bieden oplossingen? Het gesprek wordt aangegaan met brands en experts over manieren om meer impact te maken. Op 23 Oktober bij Circl van ABN AMRO is de aftrap. Daarna reist het programma naar andere locaties. 

 

verandering

De denim industrie is immens en het kan ontmoedigend zijn om te proberen de industrie te veranderen. Toch is verandering op komst en werkt een team rivalen samen om betere jeans te maken die duurzamer zijn voor zowel mens als planeet. ARD stimuleert dit door onderzoek te doen naar hoe verschillende partijen samenwerken binnen een ecosysteem. Welke best practices zijn er als het gaat om duurzaam produceren en ondernemen? En hoe delen ze kennis, tools en netwerken die ons helpen om als keten vooruit te gaan? Sprekers zijn Lori DiVito, oprichter van ARD, merkvertegenwoordigers Zoé Daemen (Kuyichi) en experts op het gebied van circulariteit.
 


Bureaus

Media

Economisch