Els van der Plas (Nationale Opera & Ballet) in Kopstukken

31-10-2018 (10:00) - Marketing

In de serie kopstukken beweegt FONK magazine zich op het gebied van meer cultuur, politiek, design en fintech en marketing. Wat is het geheim achter het succes van de mensen achter de merken waarvoor zij staan? Wat is hun missie? We jagen op can do’s èn must do’s in een wereld die laveert tussen instant hits, kortdurende hypes en blijvend succes.  In deze aflevering: Els van der Plas, algemeen directeur Nationale Opera & Ballet. 


Els van der Plas is met recht een 'kopstuk': in 1988 richtte zij de Gate Foundation op ter stimulering van interculturele uitwisseling van moderne en hedendaagse beeldende kunst. Ze was in 1997 directeur van het Prins Claus Fonds en in 2011 werd ze benoemd tot directeur van Premsela, Nederlands Instituut voor Design en Mode. Maar in 2012 voelde het met de aanstelling als algemeen directeur van Het Muziektheater Amsterdam, De Nederlandse Opera en Het Nationale Ballet, nu Nationale Opera & Ballet, als thuiskomen.
Van der Plas: ‘Pas toen ik hier werd aangenomen,  realiseerde ik me weer dat ik ooit ben begonnen als producer van kleine dansproducties.  Het werd mijn missie ervoor te zorgen dat Nationale Opera & Ballet een grotere naamsbekendheid kreeg én door iedereen als één organisatie wordt ervaren. Daarbij moet het natuurlijk ook een financieel gezond lopend bedrijf zijn en blijven.’



Lees meer over de missie, de liefde voor het vak en de ambities van Els van der Plas in het interview in de nieuwe editie van FONK magazine. Alleen vandaag lees je haar complete verhaal gratis in de splinternieuwe digitale editie.


Voor de realisatie van de serie Kopstukken werkt FONK magazine samen met strategen/creatives van DartGroup.
 

 

 


Bureaus

Media

Economisch