Directiewijziging moederbedrijf Mora en Van Dobben

02-09-2019 (13:18) - Marketing

Vier jaar geleden kocht McCain snackfabrikant Van Geloven (bekend van onder meer de merken Mora en Van Dobben). Nu kondigt het concern aan haar directie vanaf volgend jaar op een aantal posities wijzigen en maken de hudige CEO, CFO en de directeur innovatie en marketing plats voor een nieuwe directie die grotendeels uit de eigen gelederen komt.
 
De snackfabrikant heeft zich onder leiding van de huidige directie in de afgelopen tien jaar sterk ontwikkeld en verder geprofessionaliseerd. Er werd geïnnoveerd en de fabrieken worden binnen de operatie Footprint omgevormd tot meer gespecialiseerde fabrieken. Hiermee wordt de capaciteit vergroot en wordt toegewerkt naar een toekomstbestendige supply chain. Ook werden twee opvallende acquisities, die van Royaan en Swinkels, geïntegreerd.
 
De retailomzet van Mora in Nederland is vrijwel verdubbeld (omzet 240 miljoen euro), Retail en Foodservice in België is fors gegroeid, het premium merk de Bourgondiër is op de kaart gezet en er is een heel gezonde private label business ontwikkeld samen met klanten. ‘We zijn ontzettend trots op wat we met Van Geloven bereikt hebben de afgelopen tien jaar. Wij geven nu graag het stokje over aan overwegend mensen uit onze eigen organisatie en vertrouwen erop dat zij het bedrijf binnen en buiten de Benelux nog weer een stap verder zullen brengen”, aldus CEO Peter Doodeman.   
 
Van Geloven is de afgelopen jaren verder geprofessionaliseerd. Er werd geïnnoveerd en de fabrieken worden binnen de operatie Footprint omgevormd tot meer gespecialiseerde fabrieken. Hiermee wordt de capaciteit vergroot en wordt toegewerkt naar een toekomstbestendige supply chain. Ook werden twee opvallende acquisities, die van Royaan en Swinkels, geïntegreerd. 
 
Vier jaar geleden kocht McCain het bedrijf zodat ze naast aardappelproducten ook een appetizer business in Europa konden opstarten. Inmiddels worden via de samenwerking met McCain veel producten in met name het appetizer segment (fingerfood snacks), aan diverse grote ketens binnen en buiten Europa verkocht. Van Geloven acteert hierbij als zelfstandig bedrijf binnen McCain en zal dat de komende jaren ook blijven doen.
 

Opvolging uit eigen geleding

De huidige directie grotendeels maakt in god overleg nu plaats voro mesne met overwegend mensen uit de eigen geleding. De vertrekkende directieleden gaan allen hun carrière voortzetten buiten Van Geloven.
 
CEO Peter Doodeman zal opgevolgd worden door Jan Aaltzen Linde (de huidige Directeur Verkoop en Logistiek) die zijn stokje overdraagt aan Arno van Thuijl (de huidige Sales Manager Retail Benelux). CFO Christiaan van Tilburg krijgt opvolging van Ruth Triki (de huidige Group Finance Manager) en directeur Marketing & Innovatie Marcel Joosten zal worden opgevolgd door Mieke De Laat (de huidige Marketing Manager België). COO Focco van der Valle heeft begin 2019 Art van Tienhoven al opgevolgd. Hij was voorheen onder andere Site Manager van fabriek in Tilburg. De functie van HR directeur wordt ingevuld per 1 november, hier zal in oktober over gecommuniceerd worden. 
 
 

Bureaus

Media

Economisch