DDMA en IAB Nederland publiceren whitepaper over search automation

30-06-2020 (10:11) - Marketing

DDMA en IAB Nederland hebben een nieuwe whitepaper over search automation gepubliceerd. Met de nieuwe whitepaper willen de brancheverenigingen search-specialisten en marketeers ondersteuning bieden bij het automatiseren van search-strategieën.
 
Het search-landschap is de laatste jaren flink veranderd door ontwikkelingen als machine learning, voice en de vernieuwde privacywetgeving. In de whitepaper lichten experts van DDMA en IAB Nederland met concrete voorbeelden toe hoe je met de juiste tooling het proces van het opzetten van een search-campagne kan automatiseren en wat de toegevoegde waarde ervan is.


Machine learning

Parallel aan de ontwikkelingen rondom techniek, loopt de opkomst van machine learning. Deze vorm van kunstmatige intelligentie maakt beslissingen met ‘slimme’ strategieën exponentieel beter. Zo gebruiken ‘slimme’ biedstrategieën machine learning om voor elke zoekopdracht het aantal conversies of de conversiewaarde te maximaliseren. Het automatiseren van search-campagnes gaat daarmee een stuk makkelijker.
 

Razendsnelle veranderingen

Pieter Borst, voorzitter DDMA Commissie Search en CEO van SDIM: 'De veranderingen in search volgen elkaar op dit moment zo snel op dat wij hebben besloten search automation opnieuw toe te lichten in een whitepaper. Hier gaan we in op de laatste ontwikkelingen rondom search automation en verrijken we de onderwerpen met concrete voorbeelden en een goede uitleg van tooling. Op deze manier hopen wij search-specialisten en marketeers tijd te besparen en de prestaties van campagnes op een slimme manier te verbeteren.'
 
 

Strategie en data-input belangrijker

Gina van den Bogaard, voorzitter van de Taskforce Search van IAB Nederland en digital Marketing Consultant bij DEPT Agency: 'Search automation biedt mede door de opkomst van machine learning mooie kansen voor search-specialisten. In de whitepaper leggen we uit hoe je met de automatisering van search marketing deze kansen optimaal kunt benutten om beter te presteren. Daar staat tegenover dat het bij search automation voor marketeers nu nog belangrijker is om de strategie en de data-input op een juiste manier vorm te geven. Deze onderdelen vormen immers de basis waarop je bepaalt wat precies geautomatiseerd wordt.'
 
Download de whitepaper hier.

Bureaus

Media

Economisch