DAF Trucks lanceert DAF Trucker Tracks op Spotify

13-01-2020 (09:39) - Marketing

Samen met DAF Trucks heeft Merkle voor het eerst een grote Spotify-campagne ontwikkeld, waarbij truckers vanuit de hele wereld samen hun ultieme playlists creëren: de DAF Trucker Tracks. Vanaf nu kan iedereen luisteren naar de muziek die truckers het liefst horen als ze onderweg zijn.

In een campagne op social media worden chauffeurs door trucker-influencers, zoals Jelle Schouwstra, opgeroepen om hun favoriete nummer(s) in te sturen via een speciaal opgezette campagnepagina. In een videoportret vertellen ze het verhaal achter hun eigen favoriete nummer en waarom dit nummer een plek verdient in de DAF Trucker Tracks playlist. DAF stelt op basis van de ingediende nummers een enorme Spotify playlist samen. Samen met DAF bedacht Merkle Nederland het concept van DAF Trucker Tracks en produceerde de video’s en social content.

Inmiddels zijn honderden inzendingen ontvangen en meerdere Spotify playlists samengesteld met o.a. rock, country, pop, classics, hardstyle en dance. Truckers uit de hele wereld helpen nu bij het aanvullen van de lijsten.
 
Roel Koppers, Specialist Social Media van DAF Trucks: “Onze trucks zijn niet alleen de favoriete werkplek van de chauffeur, maar de cabine is vaak ook de woon- en slaapkamer van een trucker. Een rit zonder muziek is voor veel chauffeurs dan ook zoiets als een truck zonder wielen. De DAF Trucker Tracks verbindt chauffeurs; ze luisteren naar de muziek die aansluit op hun trucker lifestyle.”
 
 
Klik hier voor de vdeo DAF Trucker Tracks
Bekijk hier het portret Jelle Schouwstra
Beluister hier de DAF Trucker Tracks op Spotify

 


Bureaus

Media

Economisch