Beter Leven keurmerk voor snacks onderdeel ambities van Jumbo

25-10-2018 (09:34) - Marketing

In de landelijke Beter Leven Week van de Dierenbescherming heeft Jumbo opnieuw een aantal van haar producten voorzien van het zogeheten Beter Leven keurmerk. De actie sluit aan bij de ambitie van Jumbo om een voorlopersrol te vervullen op het gebied van dierenwelzijn.


Olaf de Boer, executive director Buying & Merchandising bij Jumbo: “We vinden het belangrijk om zuinig te zijn op de wereld om ons heen. Daarom zoeken we altijd naar een goed evenwicht tussen mens, dier en milieu. We spannen ons al jaren in om duurzamere producten in het schap te leggen. Dierenwelzijn is dan ook een thema dat bij Jumbo hoog op de agenda staat. De snacks met het Beter Leven keurmerk zijn het meest recente voorbeeld hiervan en we blijven continu zoeken naar mogelijkheden voor verdere verduurzaming." 

 

doorvoeren

Jumbo gaat ook verschillende huismerk zuivelproducten met het Beter Leven keurmerk invoeren, naast het PlanetProof keurmerk dat wordt geïntroduceerd. Binnen het vleeswarenschap zijn vanaf week 48 alle kalkoenvleeswaren over op BLk. Bovendien is 81 procent van de varkensvleeswaren BLk gecertificeerd. Eieren hebben bij Jumbo sinds 2017 minimaal één ster en ook het verse varkensvlees, kalfvlees en het kalkoenvlees hebben één ster van het Beter Leven keurmerk. 
 


 


Bureaus

Media

Economisch