24 hour Data Challenge voor online talent

03-05-2019 (10:15) - Marketing

Op 9 en 10 mei 2019 verzamelt het beste datatalent van Nederland zich in B. Amsterdam voor de vijfde editie van de 24 Hour Data Challenge. Tijdens dit event werken 110 geselecteerde Master bètastudenten, 24 uur lang aan een echte data case voor een van de vijf partners: Praxis, Heineken, Picnic, de Politie en Ymere. Voor dit evenement gaat NEWCRAFT dit jaar voor het eerst een samenwerking aan met Google Cloud.


De 24 Hour Data Challenge wordt ieder jaar groter; waar vorig jaar drie bedrijven een case aanleverden, zijn dat er nu vijf. Voor hen is dit evenement de uitgelezen kans om data talent te spotten en enthousiast te maken voor hun organisatie. Daarnaast krijgen de bedrijven binnen 24 uur nieuwe, data-gedreven inzichten. De deelnemende studenten kunnen ervaren hoe het is om als data scientist voor een groot bedrijf te werken, maken kans op mooie case prijzen én op de hoofdprijs van €5000,-.


Business leaders & toptalenten

NEWCRAFT oprichter Martijn Haanappel: “De 24 Hour Data Challenge is een fantastisch evenement. De succesvolle ondernemers en business leaders van 2030 zitten hier straks allemaal in één ruimte! Ik ben ontzettend trots dat we weer met zulke mooie bedrijven mogen samenwerken en ik kijk uit naar de oplossingen waar de studenten met gebruik van het Google Cloud platform mee komen.”

 


Bureaus

Media

Economisch