Reizen op nummer 1 bij Generatie Z

07-08-2019 (10:51) - Lifestyle

Nederlandse jongeren tussen 16 en 24 jaar geven hun geld het liefst uit aan reizen. Dat blijkt uit onderzoek van Booking.com. Aan het onderzoek naar de wensen van de zogenoemde Generatie Z deden bijna 22.000 respondenten uit 29 landen mee. 
 
Reizen staat dus bovenaan de lijst van de Nederlandse Generatie Z. 54 procent geeft daar het liefst hun geld aan uit de komende vijf jaar. Ze vinden dat belangrijker dan investeren in een opleiding (51 procent) of sparen voor hun eerste woning (36 procent). 
 
Bijna driekwart van deze jongeren (73 procent) heeft een bucketlist voor hun reizen opgesteld. Een deel van hen (36 procent) geeft overigens aan dat ze een bestemming zouden vermijden als ze weten dat deze door overtoerisme onder druk staat.
 
Nummer een op de verlanglijst is een natuurwonder bezoeken (49 procent), op nummer twee staat een vakantie waarin ze iets kunnen terugdoen voor de lokale bevolking (44 procent), gevolgd door een pretpark bezoeken (38 procent) en een wandelvakantie (21 procent).