Culinaire trend in 2013: ‘Eet-ertainment’

28-11-2012 (15:25) - Lifestyle

Eten is een belevenis, een moment om met anderen te delen. Wat je eet zegt iets over wie je bent en moet al je zintuigen weten te prikkelen. De verpakking van consumptie is hierbij ook een belangrijk statussymbool, vertelt tv-kok Mathijs Vrieze. Loopt men met een ‘Starbucks’- of ‘Coffee Company’ To Go over straat? Voor velen is dit een manier om zichzelf te uiten.
 
Eten is een belevenis en moet ons kunnen verrassen. De Bubble Tea uit Azië is hier een leuk voorbeeld van. Deze verfrissende variant van de ijsthee bevat verrassende bestanddelen, die het consumeren ervan spannend maken. Op de bodem van het drankje tref je bijvoorbeeld balletjes van mango.
 

Op het gebied van steeds vaker voorkomende allergieën en wensen zullen er meer varianten op de menukaarten van restaurants staan. Zo zal de keuzes van vegetarische gerechten worden aangevuld met o.a. glutenvrije gerechten en biologische gerechten. Restaurants zullen hierop inspelen door klantgerichter te gaan denken. Iedere klant is er één. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.