Samenwerking Mastercard en bunq uitgebreid voor meer Europese groei

19-03-2020 (10:03) - Economisch

Mastercard en bunq breiden hun samenwerking uit om de groei van het kaartaanbod van bunq in Europa te versnellen. Door gebruik te maken van Mastercards netwerk, breidt bunq de Green Card uit naar 30 Europese landen.
 
bunq Green Card is een metalen Mastercard die de wereld groener maakt door een boom te planten voor elke 100 euro die met de creditcard wordt uitgegeven. De duurzame bunq Green Card is in november vorig jaar geïntroduceerd. Naast het planten van een boom bij iedere bestede 100 euro, is de kaart op een milieuvriendelijke manier geproduceerd. De eerste mijlpaal van de Green Card is bereikt: sinds de kaart vier maanden geleden werd geïntroduceerd zijn er al 100.000 bomen geplant. Dit staat voor een CO2-reductie van 30,8 kilo, wat vergelijkbaar is met 32.560 vluchten van Parijs naar New York.
 

Priceless Planet Coalition: 100 miljoen bomen in vijf jaar

Het Green Card-initiatief is onderdeel van de recent gelanceerde Priceless Planet Coalition. Dit Mastercard-platform verenigt duurzaamheidsinitiatieven van bedrijven en zet zich in voor de bescherming van het milieu. Binnen deze coalitie komen partners samen met een gemeenschappelijk doel om bedrijfsgroei te realiseren, op een manier die ook bijdraagt aan een betere wereld. De Priceless Planet Coalition doet de belofte om ten minste 100 miljoen bomen te hebben geplant in vijf jaar tijd. Naast andere banken is bunq een van de oprichters van deze coalitie.

De samenwerking tussen Mastercard en bunq begon in 2015 toen de Europese challenger bank officieel de markt betrad. Sindsdien brachten bunq en Mastercard meerdere kaarten op de markt, zoals de recent geïntroduceerde bunq Green Card en bunq Travel Card. 

“We zijn enorm blij om onze samenwerking met Mastercard naar het volgende niveau te tillen. Samen met onze gebruikers hebben we een eenvoudige manier ontwikkeld om bij te dragen aan een groenere wereld. Samen met Mastercard breiden we bunq Green Card verder uit binnen heel Europa”, aldus Ali Niknam, oprichter en CEO van bunq.


 

Bureaus

Media

Marketing