Op een na hoogste omzet ooit voor Nederlandse supermarkten

17-03-2020 (17:19) - Economisch

De omzet van de Nederlandse supermarkten bedroeg in week 11 van dit jaar 998 miljoen euro, een stijging van ruim 31 procent ten opzichte van dezelfde week vorig jaar, blijkt uit cijfers van meet- en data-analysebedrijf Nielsen.
 
Deze ongekend hoge omzet is volgens Nielsen een direct gevolg van de ontwikkelingen rondom het  Coronavirus. De weekomzet van week 11 van 2020 komt hiermee na week 51 van 017 op de tweede plek van weken met de hoogste omzet voor Nederlandse supermarkten ooit.
 
‘De enorme toename in week 11 was behoorlijk, maar voorspelbaar als je kijkt naar andere markten die ons zijn voorgegaan in de COVID-19-crisis. Door het volgen van voorspelbare patronen die op andere markten kunnen worden waargenomen, kunnen we ons beter voorbereiden op de komende weken. We zullen regelmatig verslag uitbrengen over de ontwikkelingen in de markt in deze uitzonderlijke situatie’ aldus Johan Vrancken, Managing Director, Nielsen Connect Benelux.

Bureaus

Media

Marketing