KTBA en IVRM Reputatie starten samenwerking

25-05-2020 (12:36) - Economisch

KTBA a Mérieux NutriSciences Company en IVRM Reputatie zijn een samenwerking aangegaan om levensmiddelenbedrijven te ondersteunen bij het beschermen en versterken van hun reputatie. Aanleiding voor de samenwerking is de toegenomen reputatiekwetsbaarheid in de levensmiddelenindustrie.
 
Maatschappelijke ontwikkelingen, toegenomen gezondheidsrisico’s, schandalen en meer wetgeving zetten reputaties van merken en organisaties in deze sector onder druk. Levensmiddelenbedrijven die niet aan de hoogste (hygiëne)normen voldoen, komen steeds meer onder vuur te liggen van consumenten, medewerkers, activisten en de media. De samenwerking tussen KTBA en IVRM Reputatie moet ervoor zorgen dat levensmiddelenbedrijven de regie op hun reputatie behouden.
 

Reputatie als vaste routine

Jacob Schilstra, directeur Business Development bij KTBA: ‘De ervaringen en expertise van KTBA en IVRM Reputatie vormen een unieke combinatie waarmee we bedrijven begeleiden om reputatiemanagement een vast onderdeel te laten zijn van de dagelijkse routine en de borging ervan te integreren in het managementsysteem. Dit is belangrijk bij het versterken van je reputatie, om reputatieschade te voorkomen en in te spelen op verwachtingen van alle stakeholders.’
 

Goodwill op de balans

Maarten Halsema, managing director van IVRM Reputatie: ‘Binnen de voedingsmiddelensector zijn reputaties van merken en bedrijven belangrijk, maar ook kwetsbaar. Reputatie gaat over de prestaties van je organisatie, de cultuur, je kennisleiderschap, de communicatie en vooral je relaties met specifieke stakeholders en doelgroepen. Bedrijven in de voedingsmiddelenindustrie die continu hun reputatie versterken, zijn beter weerbaar in tijden van crisis en verhogen de goodwill op hun balans.’ 

Bureaus

Media

Marketing