blended.law harkt 150.000 euro binnen

02-04-2019 (14:53) - Economisch

blended.law heeft een investering van 150.0000 euro opgehaald. De start-up gaat daarmee de ondoorzichtigheid van de juridische markt te lijf met een marktplaats waar cliënten juridische diensten kunnen inkopen als kant-en-klare producten.


In december dwong de ACM de Nederlandse Orde van Advocaten nog om de opkomst van dit soort platforms niet langer tegen te werken. Uit onderzoek blijkt dat traditionele advocatuur wordt gezien als te duur en te ondoorzichtig. Mkb’ers waarderen de deskundigheid en vertrouwelijkheid van advocaten, maar willen af van hun systeem van uurtje-factuurtje.


'Ondernemers willen weten waar ze aan toe zijn. Ze willen weten wat de kosten zijn en welke oplossingen voor het probleem ze daarvoor terugkrijgen', zegt Jaap Stikkelbroeck, medeoprichter van blended.law. Op het platform van blended.law kunnen advocaten, juristen, notarissen en andere specialisten hun dienstverlening daarom aanbieden in de vorm van duidelijke producten aanbieden. Ondernemers kunnen de prijs, kwaliteit en expertise vervolgens vergelijken.


disruptie

Angel-investeerder Marcel van den Berg ziet een grote toekomst voor het platform: 'De markt van juridische dienstverlening is een van de weinig overgebleven intransparante markten. Daar gaat verandering in komen. Een dispruptor als blended.law heeft veel potentie en de marktkansen zijn enorm.' 


Dankzij de investering kan blended.law versneld werken aan de ontwikkeling van het platform. 'Begin april lanceren we een socialmediacampagne om onze nieuwe productpagina’s te introduceren waarop specialisten hun oplossing aanbieden aan ondernemers', zegt medeoprichter Suzanne Knottnerus

 


Bureaus

Media

Marketing