Bijna de helft meer zwemkleding verkocht tijdens lange zomer

23-10-2018 (09:27) - Economisch

De lange zomer blijkt ook uit de omzetontwikkeling van de modemarkt in het derde kwartaal. Uit de Inretail Gfk Fashioncan komen de zomerhits van 2018 naar boven: zwemkleding, jurken en tops.


De totale omzet van de modebranche groeide in het derde kwartaal met gemiddeld 0,4%. Na negen maanden is de totale omzet in de modebranche 0,6% hoger dan in 2017. Het afgelopen kwartaal daalde de verkoop van mode via offline kanalen met 5,2%. De online verkoop van kleding steeg met 14,3%.


In juli werd 3,7% omzetgroei genoteerd en in augustus 2,9%. De september omzet voor mode bleef 6,6% achter. Oorzaken zijn het aanhoudende zomerweer en de enorme omzetplus van ruim 23% die in 2017 werd genoteerd en moeilijk overtroffen kon worden. In het derde kwartaal steeg de omzet in zwemkleding ruim 40% en ook tops en jurken waren zomertoppers die fors in omzet groeiden.


 

 


Bureaus

Media

Marketing