REVITALIZE ontwikkelt merkidentiteit Stichting GUTS

05-09-2023 (11:40) - Design

Ongeveer 120.000 mensen in Nederland lijden aan een chronische darmziekte zoals de ziekte van Crohn of colitis ulcerosa. De symptomen van deze inflammatoire darmziekten (IBD) hebben een gigantische impact op schoolprestaties, werk, relaties en alle andere dingen die in een “normaal” leven passen.

De ziekten worden vaak ontdekt bij jonge mensen, die daarmee hun toekomstdromen vrijwel direct in het water zien vallen. Vanuit een kleiner initiatief van jonge artsen eerder dit jaar, ontstond een groter plan; het leven teruggeven aan IBD-patiënten. Door een stichting te beginnen, die met acties en evenementen geld inzamelt voor meer wetenschappelijk onderzoek, vroegtijdige diagnose en maatwerk behandeling. Om dit ambitieuze plan te realiseren werd rebranding bureau REVITALIZE gevraagd voor hulp bij de strategische positionering, naamgeving, visuele merkidentiteit en website.

Stichting GUTS

Zo ontstond Stichting GUTS. Een jonge club met een duidelijk verhaal en enorme gedrevenheid om positieve verandering te brengen. Deze week lanceerde stichtingguts.nl en in het najaar start een awareness campagne. GUTS vraagt aandacht voor de impact die IBD heeft op de veelal jonge mensen en roept op om geld in te zamelen. Zodat mensen met Crohn of colitis weer durven te dromen van een leven. Steun GUTS met jouw donatie via stichtingguts.nl

Belangeloos

Jarmila van der Bilt, gastro-intestinaal chirurg en één van de initiatiefnemers van GUTS: "Een paar maanden geleden kwam bij ons het besef dat de chronische darmziekten die wij dagelijks behandelen veel te weinig aandacht krijgen. Er is nog veel verschil te maken in de levens van mensen met IBD. Fantastisch hoe het team van Revitalize ons vol enthousiasme en belangeloos is gaan helpen. Samen hebben we ons gedachtengoed op papier gezet, een nieuwe naam bedacht en een opvallend merk neergezet met een positieve missie.”