HERC en studenten maken campagne Young Capital

06-01-2020 (12:37) - Creatie

HERC the agency heeft de nieuwe campagne voor YoungCapital van A tot Z met jonge makers (onder wie drie eerstejaars WdKA studenten) gecreëerd. HERC brengt daarmee de nieuwe pay-off, die het voor recruitmentbureau YoungCapital heeft bedacht, letterlijk in de praktijk: We Give Work.
 
De ‘extreem snelle’ campagne (lees: edit in combinatie met de muziek) is gemaakt voor en door de Insta-jongere van nu en communiceert dat YoungCapital hem/haar werk biedt bij populaire, tot de verbeelding sprekende internationale merken, waarmee ze hun eerste stappen kunnen zetten op de arbeidsmarkt.
Niels Heimens, medeoprichter en Account Director HERC: ‘De campagne voor online, digital OOH, outdoor, radio en TV is herkenbaar, maar vooral weer impactvol. “We Give Work” van YoungCapital is gericht op de jeugdcultuur, om maximaal op te vallen onder de doelgroep, én gemaakt met jongeren die vooroplopen en die cultuur ook zelf creëren.’
 

Stap verder

Emilio de Haan, medeoprichter en Creative Director HERC: ‘We werken al een paar jaar met YoungCapital samen en met de campagnes weten wij het lifestyle merk zo te positioneren dat het aanschurkt tegen de populaire cultuur. Dat hebben we nu weer gedaan. En we zijn daarbij zelfs een stap verder gegaan. Door een complete in-house productie te doen met de makers van die populaire cultuur.
‘Dus zijn we aan de slag gegaan met jongeren die ook werken voor modelabels en culturele/creatieve platformen als SMIB, The New Originals, Obey en Appelsap. Hun collage-achtige werk en manier van kijken vormden het uitgangspunt voor de campagne. We hebben ze allemaal (Camille Boumans, Kirwin Lonwijk, Gyatso Davids, Safi Graauw, Joëlle Strijk en Estelle das Dores) op Instagram gevonden. Het toeval was dat drie van hen, Camille, Kirwin en Gyatso, bij elkaar in het eerste jaar van de Willem de Kooning Academie in Rotterdam zaten. En de jongste van het stel, Estelle, zit zelfs nog op een MBO.’
 

Genieten

Met de werkwijze voegt HERC letterlijk de daad bij de woorden van de campagne: We Give Work. De Haan: ‘Er wordt wel vaker met jongeren gewerkt, maar hun rol was nu van A tot Z belangrijk. Ze werkten aan alles mee, van concept en design tot het camerawerk, de edit en fotografie. Op die manier konden wij als agency volop genieten van hun skills en energie. En zetten zij de eerste stappen in een wereld die ze nog niet echt kenden: werken voor een groot merk, met alle presentaties en druk van dien, en dat merk verbinden merken met populaire cultuur – waar wij bekend om staan. En daarmee samen ervaring opdoen en blijven leren, precies de dingen waar YoungCapital bekend om staat.’
 
Heimens: ‘Ik vind het speciaal dat een merk als YoungCapital onze werkwijze durft te omarmen. En ons tegelijk ook steeds verder pusht. Het kan ze niet uitgesproken genoeg zijn. Dat is bijzonder in deze wereld waarin merken niet vaak écht iets durven. Het lef van de eigenaren zit in de genen van het bedrijf. Dat zie je en die energie voel je hopelijk ook in de campagne.’


Taboes doorbreken

Margriet de Kroon, Marketing Director van YoungCapital: ‘De eerste twee campagnes – Work en Make Money. Work – hebben beide enorm bijgedragen aan onze naamsbekendheid en merkimago. Nu is het tijd om verdieping aan te brengen in ons merk, door uit te leggen wat wij daadwerkelijk doen: wij laten jongeren zien welke banen er zijn en bieden werk dat bij ze past. Of dat nu een startersbaan is of bijbaan voor naast een studie. En hoewel we het krachtige “Work” hebben gehandhaafd als rode draad, als eerste associatie met ons merk, mocht de toon, de sfeer wat aansprekender, “vrouwelijker” voor onze brede doelgroep. Dat hebben we met deze campagne hopelijk weten te verwezenlijken.
‘Met “We Give Work” vertellen we en laten we letterlijk zien wat we doen. Het feit dat de complete campagne samen met een groep getalenteerde jongeren is gemaakt, past naadloos bij onze visie: geef jonge mensen kansen. YoungCapital gelooft in hun kracht. Opgegroeid in de digitale wereld hebben jonge mensen nieuwe ideeën over werken. Ze zijn ambitieus, creatief, flexibel en connected. Ze jagen vernieuwing aan bij organisaties en helpen zo om taboes te doorbreken die in de weg zitten van verandering en groei.’


Credits

Agency: HERC the agency
Creative Director: Emilio de Haan
Account Director: Niels Heimens
Concept/Artwork: Safi Graauw, Camille Boumans, Kirwin Lonwijk, Gyatso Davids, Joëlle Strijk, Estelle das Dores, Emilio de Haan
Agency Producer: Sybrig Andringa, Nelleke Rekers
Production: HERC the agency X SYBSTER
Director: Safi Graauw/Emilio de Haan
DOP: Noël Schoolderman
2nd Unit Camera: Camille Boumans
Edit: Joppo in de Grot, Camille Boumans
Visual Effects: Robin in de Grot
Online: Joppo in de Grot, Camille Boumans
Grading: Joppo in de Grot
Design/Animation: Joëlle Strijk
Composer: Audentity | Niels den Otter
Sounddesign: Audentity | Niels den Otter
Styling: Ilona Simons
Make-up/Hair: Scarlett Kraidy
Production Design/Art Director: Desirée Brands | Art is Hard
Casting: East Indy
Fotografie: Kirwin Lonwijk
YoungCapital: Margriet de Kroon (Marketing Director), Deni Barisic (Marketing Manager)