Even de stad in? Check. ACHTUNG! creeërt merkidentiteit e-deelscooter startup

22-09-2020 (09:30) - Creatie

Check biedt vervoer met gedeelde e-scooters. Nadat de lancering van de service in Rotterdam volgen nu Amsterdam, Den Haag en Breda. ACHTUNG! ontwikkelde de positionering, naam, identiteit en product visie voor de startup. 
 
Alles gaat bij Check om het gebruiksgemak. Deze focus op gebruiksgemak heeft ACHTUNG! volledig doorgevoerd in de identity, inclusief de naam, de app en de campagne. Even de stad in? Check. Het concept doet het goed. In Rotterdam werden in een half jaar tijd met160 e-scooters 250.000 ritten gemaakt. Deze maand komen er 1000 nieuwe scooters bij. In Amsterdam werden in de eerste week al 3.000 ritten gemaakt. Paul van Merrienboer, managing director Check: ‘Alles wat we doen met Check is gericht op het gemak voor onze klanten. Dit komt natuurlijk ook al terug in de naam die ACHTUNG! voor ons bedacht heeft, maar ook de e-scooters zelf en onze app. Dat in combinatie met een merkidentiteit die eruit knalt op straat, geeft ons alle vertrouwen in de landelijke uitrol waar we midden in zitten!’
 
Joost Huver, senior identity designer ACHTUNG!: ‘In een identity sprint van zeven weken hebben we dit nieuwe initiatief een eigen verhaal en gezicht weten te geven. De positionering en naam nodigen gelijk uit om de service te gebruiken en moedigt aan om eropuit te gaan. De uitgangspunten waren; duidelijk, fris en herkenbaar, dat is ons inziens gelukt wat de scooters vallen positief op in het straatbeeld.’