Eerste campagne van Open Now voor VeiligheidNL van start

20-05-2019 (16:44) - Creatie

VeiligheidNL heeft Open Now geselecteerd als partner voor de ontwikkeling van gedragsstrategieën in communicatie. Samen met Open Now wil VeiligheidNL zoveel mogelijk mensen en organisaties op effectieve wijze tot veiliger gedrag aanzetten. In het kader van deze samenwerking is na een pitch door RIVM en VeiligheidNL unaniem besloten de campagne voor Waarzitwatin bij Open Now onder te brengen.


Doel van de campagne die vandaag de landelijk kick-off heeft, is om consumenten bewust te maken van het feit dat er chemische stoffen in consumentenartikelen zitten. En hoe zij daar actuele informatie over kunnen vinden. 
 
Er wordt gestart met filmpjes met de boodschap “Wat je er ook mee doet, het is goed om te weten wat erin zit”. De eerste commercial draait om het product zonnebrand waarin zichtbaar wordt welke chemische stoffen er precies in zitten en een verwijzing naar waarzitwatin.nl. De inzet is specifiek gericht op ouders met jonge kinderen en zal voornamelijk online en via PR plaatsvinden. In het najaar volgt een nieuwe variant met ballonnen. 
 
Frederike Versloot, Manager Marketing & Communicatie bij VeiligheidNL, over de keuze voor de samenwerking: “Open Now heeft ons overtuigd met een gedegen, wetenschappelijke visie op gedragsbeïnvloeding en hoe je dat creatief interessant kan maken. Hun idee liet ons zien dat de consumenten een gedragsreis maken en daar verschillende stappen in zetten. Deze visie is de basis geworden van de campagne”.