Doordenkertje

05-10-2018 (17:54) - Creatie

NRC is gestart met een serie redactionele artikelen waarin iedere zaterdag gedurende 10 weken een ‘Wat Als’-scenario wordt verkend. In de serie wil NRC vragen over grote wereldwijde ontwikkelingen verkennen. Er wordt een trend van nu doorgetrokken of uitvergroot, om erachter te komen wat de mogelijke wereld van morgen ons kan vertellen over vandaag. De artikelen worden verzameld op nrc.nl/watals.

 
De serie is het onderwerp van een nieuwe door Ceci n’est pas un bureau gemaakte reclamecampagne onder het thema: NRC Denkt door.

 
In de campagne wordt iedere keer een andere ‘Wat als’-vraag verbeeld. Met Wat als alle insecten morgen verdwijnen en Wat als we elkaar allemaal kunnen verstaan? is de campagne afgetrapt. Andere thema’s die nog zullen volgen zijn onder andere: Wat als het internet uitvalt?,  Wat als de zeespiegel 10 meter stijgt? Wat als de euro verdwijnt? Wat als we de democratie afschaffen? Wat als de VS onze vijand worden? Wat als al onze energie schoon is?


De campagne wordt gevoerd op radio, online, in magazines, in de krant zelf en vanaf aanstaande zaterdag ook op TV.


Ceci n’est pas un bureau bedacht 10 verschillende visuele vertalingen die niet alleen voor de campagne worden gebruikt maar ook redactioneel. Iedere vraag is op een eigen manier vormgegeven door artiesten uit de portfolio van agentschap Artbox. 


credits

Opdrachtgever NRC:  Mira Pasveer, Peter Vandermeersch, Stijn Bronzwaer
Bureau: Ceci n’est pas un bureau
Art direction: Martin Cornelissen, Jeroen van Zwam
Copy: Sikko Gerkema
Strategie: Gertjan Hafkamp
Producer: Davide Janssen, Artbox
Artwork: Studio Artbox, Studio Mitsi
Geluid/sound: Jeroen van Gessel, Lab-3
Online: Alion, S&D Interactive media