Big Shots wint hashtag award met Het is jouw beurtbalkje voor Appie Today

19-12-2018 (08:57) - Creatie

Appie Today en Big Shots Group hebben tijdens de uitreiking van de Hashtag Awards, de jaarlijkse vakprijs voor de beste online content van Nederland, de award voor beste branded video in de wacht gesleept. Dat deed de online video agency met het succesvolle format ‘Het is jouw beurtbalkje’ dat het afgelopen jaar op de online kanalen van Albert Heijn werd verspreid. 


In ‘Het is jouw beurtbalkje’ presenteert social influencer Jard Struik, undercover als kassamedewerker in verschillende AH-vestigingen, een pop-up spelshow aan de kassa waar nietsvermoedende kandidaten hun boodschappen gratis mee naar huis nemen als zij vier vragen goed beantwoorden. Het spel gaat van start zodra hij het balkje van de kassaband optilt en deze gaat knipperen. Kandidaten krijgen vier ludiek ingestoken kennisvragen voorgeschoteld in wisselende rondes, zoals de Allerhande bijdehante vraag, de kies-couscous-ronde, de hamvraag en de uitsmijter. In totaal zijn er elf afleveringen uitgezonden via Facebook, YouTube en appietoday.nl met een gemiddeld aantal views van 1 miljoen per aflevering. 


Andere winnaars van de Hashtag Awards waren onder andere Tim Hofman met zijn veelbesproken documentaire Terug Naar Je Eige Land (Beste online video), StukTV (Diamond award) en de serie Mocro Maffia (Beste Video on Demand).


Volledige lijst met winnaars:

Beste Branded Video: Het is jouw beurtbalkje (Appie Today) (door: Big Shots Group)
Beste Online Serie: FIRST – Tata Joela (door NewBe)
Beste Online Video: #BOOS: Terug naar je eige land (door BNNVARA)
Beste Influencer Campagne: Magnum Mansion (door Glasnost)
Beste Music Video: Caza – Slide ft. Famke Louise
Beste Gaming Video: The Ledge (Video Series) (door EndemolShine Beyond)
Beste Beauty & Lifestyle Video: In drie maanden onderbroekenmodel (door Cinemates)
Beste Creator Video: Bucket Boys richten SBS7 op met fietsenmaker John de Mol (door Bucket Boys)
Beste Nieuws Video: Studio Korea (door MyChannels)
Beste Livestream Video: Lidl Kortingsfeestje (door Dorst & Lesser)
Beste Video on Demand: Mocro Maffia (door RTL Productions)
Beste New Creator: Freddy Tratlehner
Diamond Award: Stuk TV