AXE en VICE+ geven jonge kunstenaars podium tijdens Pride Amsterdam

31-07-2020 (10:47) - Creatie

Ter ere van Pride Amsterdam zijn AXE en VICE+, de mediatak van VICE, een contentsamenwerking aangegaan. Hierin werken ze samen met drie jonge kunstenaars die zichzelf portretteren voor en na hun coming out. In verschillende interviews lichten zij hun werk en de reis naar hun coming out toe.
 
AXE en VICE vinden het belangrijk dat iedereen openlijk zichzelf kan zijn. Daarom spreken zij drie jonge kunstenaars over hun creatieve ontdekkingstocht naar hun identiteit binnen het LHBTI landschap.
 
In drie artikelen beelden de kunstenaars zichzelf uit via hun eigen kunstvorm, voor en na hun coming out, ondersteund door interviews. In het eerste artikel spreken we met de 26-jarige Gary, zij kwam twee jaar geleden publiekelijk uit de kast en vertelt over de ontdekkingsreis die zij naar dat moment maakte.
 
Annekee van den Berg, Brand Manager AXE Nederland zegt: “Tijdens PRIDE vieren we dat je kunt zijn wie je bent en mag houden van wie je wilt. Ondanks dat PRIDE er dit jaar anders uitziet dan andere jaren, willen we ieder soort liefde vieren en blijft deze boodschap onverminderd belangrijk.”
 
Leone Vriese, Account Manager VICE Benelux zegt: “Bij VICE gebruiken wij onze verschillende platformen om een stem te geven aan jonge mensen uit de LHBTI+ gemeenschap. Wij zijn dan ook trots dat we via deze samenwerking nog meer van deze verhalen onder de aandacht te brengen.”
 
De contentsamenwerking is onderdeel van een grote AXE Pride campagne, die verder onder andere bestaat uit een Snapchat AR Love is Love Rainbow lens, high impact Out of Home uitingen en een social laag. Daarnaast ondersteunt het merk met deze campagne het platform Jong&Out van COC Nederland.

De artikelen zijn hier te lezen.