Zijn je dromen wel je echte dromen?

11-02-2019 (13:44) - Campagnes

Het Staatsloterij Droomexperiment laat vier mensen kennismaken met hun onbewuste brein. Wat maakt ze echt gelukkig als geld geen rol speelt? Activatiebureau Kumpany haalde de neuroheadsets uit de kast en raakte gevoelige snaren.
 
De Staatsloterij maakt het geluksgevoel toegankelijk voor iedereen. Ook als je geen grote prijs wint, win je in elk geval dat geluksgevoel door de voorpret. Maar wat als je die Jackpot wint en écht alles mogelijk is? Weet je dan nog wel wat je moet kiezen? Blijf je je dromen trouw of ga je voor de clichés van luxe villa’s en snelle auto’s?  "Vanaf het moment dat je een Staatslot op zak hebt, begint de voorpret en kan je dromen over wat je met een grote geldprijs gaat doen. Die dromen heeft de Staatsloterij nu onderzocht in het Droomexperiment. Door gebruik te maken van wetenschappelijke tools kunnen we ontdekken waar je echt gelukkig van wordt. Je kunt tenslotte maar beter weten wat jouw ultieme droom is, want de 10e kan het gebeuren", vertelt Femke Vermeulen, campagnemanager bij de Staatsloterij.
 
 
Meer dan 1000 Nederlanders reageerden op de oproep mee te doen aan het Staatsloterij Droomexperiment. Vier van hen werden geselecteerd om onder begeleiding van de hoofdredactrice van Quest dromen te toetsen aan hun onbewuste brein. De kandidaten werden vervolgens ondergedompeld in een 4D-spektakel van droombeelden en live-effecten, terwijl EEG-apparatuur hun hersenactiviteit genadeloos registreerde. Waar zouden ze op aanslaan? Is het inderdaad de grote droom van André om een raketlancering mee te maken? Wordt Kees het gelukkigst van het kopen van een oude meester? Wil Margot het liefst kinderboeken illustreren? En is het geluk van Jolijn pas compleet als ze met haar dochtertje mooie herinneringen kan maken? 
 

credits

Opdrachtgever:       Staatsloterij
Verantwoordelijk: Femke Vermeulen, Tessa de Vries en Shirley Kind
Bureau:         Kumpany
Account:         Brechtje Peters
Strategie: Mark Beuving
Creatie: Sascha Walstra, Jade Jacobs
Copywriter: Sascha Walstra 
Art Director: Andrès Maria Lohlé
Agency producer: Rowie Meijer
Videoproductie: BetterMattter
Producer: Luc de Kock
Regie: Joost Meijer
DoP: Josje van Erkel
Gaffer: Gerard Stam
Scnd unit camera: Laurens Verwoest
Editor: Zoey van der Heijden
Grading:         René Huwaë
Sounddesign: Black Box Studios
Soundmix: Audiofabrique