WWF geeft jongeren het podium

04-07-2019 (14:20) - Campagnes

Wereld Natuur Fonds (WWF) lanceert haar nieuwe campagne ‘Be One With Nature’. Daarin gooit de stichting het over een andere boeg. WWF geeft jongeren die zich zorgen maken over de toekomst van de natuur een podium. Ze roepen volwassenen op om niet langer toe te kijken, maar ook in actie te komen.
 
Naast een korte film met de emotionele oproep van vier jongeren, is er een online platform met inspiratie en tips wat mensen zelf kunnen doen. Wefilm ontwikkelde de strategie en het concept in nauwe samenwerking met WWF en produceerde de korte film. De film is de komende periode te zien in bioscopen, op televisie en online.
 

Lieve volwassenen...

In de volledige film van drie minuten, geregisseerd door Juliette Stevens, geven de vier hoofdrolspelers, Pieter (17), Lilly (11), Niels (11) en Maxime (18),  op verschillende locaties in Nederland gezamenlijk één speech. Een emotionele oproep aan alle volwassenen die ze samen schreven. “Lieve volwassenen. Wij maken ons zorgen, heel veel zorgen...."
 
Het is tijd voor actie en daar willen zij graag het voortouw in nemen, want de volwassenen hebben dit laten liggen. Vervolgens laten ze zien wat zij al doen en wat jij als kijker kan doen, hoe klein dat ook is. “Het probleem is groot, maar de oplossingen beginnen klein, eet vaker plantaardig, pak de fiets, gebruik minder plastic.” Op wwf.nl/BeOneWithNature worden tips en inspiratie gedeeld.
 

Nieuwe rol WWF

De campagne is de concrete vertaling van de nieuwe huisstijl, merkstrategie en bijpassende slogan die WWF eind vorig jaar introduceerde. De pay-off Be one with nature is de opvolger van ‘Geef de aarde door’ die de organisatie sinds 2008 gebruikt. “Als organisatie die middenin de samenleving staat, bewegen we van een traditionele charitas organisatie naar een organisatie die mensen inspireert, betrekt en verbindt om zelf het verschil te maken. Een open organisatie die actief de samenwerking opzoekt en zo veel mogelijk mensen wil betrekken bij het bereiken van ons gezamenlijke doel: Be one with nature”, aldus Wendy Wingelaar, CMO bij WWF Nederland. 

Credits

Opdrachtgever: Wereld Natuur Fonds
Verantwoordelijk klant: Wendy Wingelaar, Rogier Brouwer, Annemiek Heuvelmans-Driessen 
Concept: Wefilm Concepts
Strategie: Ruben Cusell, Corinne Genestay
Creatie: Roel Welling, Wouter Keijzer, Beer ten Kate
Account director: Bas Welling
Productie: Wefilm
Regie: Juliette Stevens
D.O.P.: Hayo van Gemert
Producers: Annemieke Boschma, Rogier Sol, Wouter Flipse
Montage: Amber Hooijmans
Grading: Captcha!
Geluid en muziek: Hylke Praagman