Vuurwerkcampagne 2019 met Joel Beukers als De Bril-Instructor

20-12-2019 (10:40) - Campagnes

Voor de vuurwerkcampagne van dit jaar gaat de Rijksoverheid een samenwerking aan met: Joel Beukers. Beukers is fitnessgoeroe en op Instagram en YouTube populair bij de jongere doelgroep. Hij maakt fitness-vlogs, maar staat vooral bekend om zijn gouden wagenpark en zijn luide kreten: “GA VOOR GOUD, MAAK ME TROTS en PURE WINST!”?

Joel Beukers, alias The Bril-instructor. Dé man die je met zijn harde geschreeuw dit jaar drillt om je vuurwerkbril op te zetten. Zodat je samen met je Knalmaten veilig kan flaneren tijdens Oud en Nieuw.
 

Ga voor Goud en Nieuw! 

In een drietal instructievideo’s geeft Beukers op geheel eigen schreeuwende wijze veilig vuurwerktips aan jongeren, zoals hij normaal ook zijn fitnesstips deelt. In de korte video’s staat nu een veilige vuurwerkhandeling centraal. Bril op, afstand houden, aansteeklont en lanceer-standaard gebruiken.
Joeri Jansen, creatief directeur Roorda: “Vuurwerk afsteken gaat over adrenaline en masculiniteit. Joel Beukers is daar de belichaming van. Via zijn kanalen weten we de juiste doelgroep te bereiken. Dat doen we op zijn geheel eigen over-the-top manier waardoor het niet belerend overkomt of voelt als reclame. Als we de eerste reacties lezen wordt dat duidelijk gewaardeerd.”
 
De instructievideo’s worden ondersteund met de release van zijn nieuwe track en videoclip: Goud&Nieuw. Ook hierin wordt de jeugd ‘subtiel’ gedrillt om vuurwerk veilig af te steken.
 

credits

Bureau: Roorda Reclamebureau
Creatie: Tom van der Veldt, Dyon Ruiter en Joeri Jansen
Account: Marleen Delisse en Hans Bauman
Strategie: Floor Busch en David Koop
Regie: Joris Weerts
Productie: DPPLR
Camera: Wouter Verheul
Edit: Ruben Labree en Daan Adèr
Fotografie: Darren Smith
Productie bureau: Marcel Ossendrijver
Verantwoordelijk bij Rijksoverheid / Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat:
Rob-Jan Hendriks, Zoë Tan, Anouk Drechsel, Charlotte van Slagmaat en Richard Visser.
Media: Initiative