Vul de afstand met schoonheid

08-09-2020 (15:00) - Campagnes

Nu alle winkels in de landen om ons heen weer zijn geopend zijn, is het tijd om de schade van de afgelopen maanden in te halen. Daarom ontwikkelde Bloemenbureau Holland vanuit haar consumentenplatforms Mooiwatplantendoen.nl en Mooiwatbloemendoen.nl samen met 180 Kingsday en vele sectorpartijen een internationale campagne om door heel Europa – en daarbuiten - de verkoop van bloemen en planten een extra stimulans te geven.
 
De campagne ‘Vul de afstand met schoonheid’ haakt in op de inmiddels alomtegenwoordige iconografie over afstand houden, maar vraagt om met die fysieke afstand de emotionele verbinding niet te verliezen. Juist daarin spelen bloemen en planten, als geschenk aan een ander of jezelf, een cruciale rol.
 
Daan Langstraat van Bloemenbureau Holland: “In Nederland waren de winkels nog gewoon open en wat we zagen was dat bloemen en planten het beter deden dan ooit. Mensen die hun familie, vrienden en collega’s op afstand moeten houden, zoeken troost, hoop, plezier en verbinding in bloemen en planten.”
 
Bram de Rooij van 180 Kingsday vult aan: “Het geven én krijgen van bloemen en planten heeft een enorm positief effect op hoe we ons voelen. Dat we dat samen met Bloemenbureau Holland en de sector aan de wereld mogen vertellen, maakt ons dan ook enorm trots.”
 
De campagne gaat deze week van start in de landen om ons heen met out of home, online video en winkelmaterialen, en wordt beschikbaar gesteld voor meer landen in Europa.
 

Credits

Klant: Bloemenbureau Holland
Bureau: 180 Kingsday
Productie: Studio Mals