VGZ: samen de zorg vooruit brengen

14-09-2020 (11:30) - Campagnes

Vanaf 15 september gaat de nieuwe campagne van VGZ ‘on air’. De campagne, gerealiseerd door het Amsterdamse reclamebureau DEAR, focust op de aangescherpte purpose van het merk VGZ: ‘Samen de zorg voor onze kinderen en kleinkinderen toegankelijk en betaalbaar houden’.
 
De zorg in Nederland is goed. Dat willen we graag zo houden, want goede zorg is voor iedereen onmisbaar. Maar hoe moet dat, nu er te weinig personeel is en de kosten blijven stijgen? Deze problematiek is in deze roerige Corona tijden extra voelbaar.
 
“Als het zo doorgaat is de zorg in de toekomst niet meer toegankelijk en betaalbaar. Daarom werkt VGZ al een aantal jaar met zorgverleners aan het vernieuwen van de zorg. In onze nieuwe campagne laten we zien hoe we samen met zorgverleners een beweging in gang zetten om de zorg te transformeren, ” zegt Frank Elion, CCO van Coöperatie VGZ, met 4 miljoen verzekerden, de tweede grote zorgverzekeraar van Nederland.
 
“Voor het eerst benoemen we de urgentie voor de transformatie in de zorg. VGZ vestigt met deze nieuwe mediacampagne de aandacht op de maatschappelijke opgave die we met elkaar hebben. Maar dat niet alleen. Het onderscheidende aan deze campagne is dat we die maatschappelijke opgave direct weten te combineren met concrete klantvoordelen. Een combinatie van zogenoemde ‘we-benefits’ (voor de toekomst van de zorg) met ‘me-benefits’ (wat we concreet voor jou als verzekerde nu doen),” zegt Marjolein Arts, Expertleider Merk & communicatie bij VGZ.
 
Vanaf 15 september, Prinsjesdag, is de nieuwe campagne op televisie en radio te zien en te horen. Ook de inzet van online media moet zorgen voor bereik onder de brede doelgroep. De purpose campagne is te zien op online video (broadcasters & YouTube), social media (Facebook, Instagram etc), native & display ads, branded content en te horen op online radio (van OMX tot Spotify).
 

Credits

Verantwoordelijk bij VGZ¬¬: Frank Elion, Baukje ter Huurne, Marjolein Arts
Bureau: Dear Amsterdam
Creatie: Marq Strooy, Robin Zuiderveld
Strategie: Willem Nas
Productie: Saskia Kalter - de Lint
Productiemaatschappij: Halal
Regie: Andreas Pasvantis
Edit: Amber Hooijmans
Sound: MOST - Diederik Idenburg
Postproductie: De Grot
Digital bureau: LiveWall Group
Mediabureau: M2Media / Online Company
Extra dank aan : Catharina Ziekenhuis Eindhoven & andere alliantiepartners uit VGZ Zinnige Zorg netwerk & het Evoluon