Van Gils gaat strijd aan tegen stereotypering met I am I parfums

01-09-2020 (16:28) - Campagnes

Van Gils Parfums heeft een nieuwe campagne gelanceerd waarin het de strijd aangaat met stereotypering in de parfumwereld. Het parfummmerk introduceert een vrouwengeur die niet alleen ‘for her’ is en een mannengeur die niet alleen ‘for him’ is.
 
In de ‘I am I’ campagne daagt presentatrice Geraldine Kemper de klassieke rolverdeling tussen man en vrouw uit. Niet alleen neemt ze de kleding in van de man, maar ook zijn rol binnen relatie én seksualiteit. Dit is haar aanval op stereotypering. This is US is verantwoordelijk voor het concept en de productie van de campagne. De social media campagne is inmiddels van start gegaan. In december volgt een een landelijke abri-campagne en een in-store activatie.
 

Credits

Concept & production - This is US
Creative director - Roy Schellekens
Director - Robin Zom
Photographer - Rafaël Bergman
DOP - Stef Kwinten
Editor – Maurice Giltjes
Color grading - Remi Lindenhovius // De Grot
Music & sound design - Major Fifth?
First AC - Casper Fraij
Production - Deveril Abels, Maud van Uden
Production assistent - Ginger van Berge Henegouwen