The Valley presenteert ‘150 jaar de Bijenkorf’ commercial

06-03-2020 (09:54) - Campagnes

In 2020 is het 150 jaar geleden dat de Bijenkorf de deuren opende van zijn allereerste vestiging. Het gehele jaar staat in het teken van deze bijzondere mijlpaal. De kick-off hiervan is de nieuwe merkfilm. In deze productie met regisseur Judith Veenendaal, volgen we een vrouw in de bijzondere wereld van de Bijenkorf.

De film opent met een vrouw die op straat wordt aangetrokken door de etalage van de Bijenkorf. Vanaf het moment dat ze naar binnen gaat, ontstaat er een betoverende reis door de wonderlijke wereld van de Bijenkorf. Het is haar nieuwsgierigheid die haar (en daarmee ook de kijker) letterlijk door de etalage heen trekt waardoor we in een abstracte “backstage-experience” terecht komen. Een magische plek tussen de muren van Nederlands mooiste warenhuis. De verschillende thema’s die de Bijenkorf zo bijzonder maken, komen op een artistieke wijze samen: mode, parfum, design en food. De verwondering van de vrouw en de realiteit vloeien continue in elkaar over. Is het echt of niet? Langzaam transformeert zij in een verschijning waar je niet omheen kunt. Een karakter dat de kijker doet inspireren.
 

Bijzondere etalages

Die magie van de Bijenkorf begint al buiten op straat, bij de etalages die het hele jaar door als kunstwerken te bewonderen zijn. De etalages inspireren en kunnen je letterlijk betoveren. “Doormiddel van klantenonderzoek hebben we navraag gedaan naar de eerste herinnering aan de Bijenkorf, negen van de tien keer worden de etalages als eerste genoemd” aldus Inge Konings Campagne Manager van de Bijenkorf. “De Bijenkorf heeft een magisch effect op mensen. Voor de ‘150 Jaar Bijzonder’ campagne hebben we met The Valley dat gevoel vertaald naar een modern sprookje.”
 

credits

De Bijenkorf
Inge Konings, Laura Heeren, Marjolijn Meynen,

The Valley
Creatie: Alexander Braam, Michelle Quekel
Creative Director: Sheldon Bont
Strategie: Gijs ten Buuren
Account: Francis Verdouw
Producer: Eric Smit

Czar
Regisseur: Judith Veenendaal
DOP: Noël Schoolderman
Executive Producer: Willem Bos
Producer: Fenna Breitbarth

Kapsalon
Editor: Brian Ent

Crabsalad
Compositing & Colour Grading: Laurens Orij

M-OST Audio Post
Sound Design: Stephan Bakker

Muziek
Gecomponeerd en geproduceerd door: Remy van Kesteren & Richard Veenstra