The Famous Grouse House haalt Schotlandgevoel naar Nederland

19-06-2020 (13:39) - Campagnes

The Famous Grouse komt met een campagne die inzet op awareness en engagement met het whiskymerk. Met de lancering van The Famous Grouse House haalt het whiskymerk het Schotlandgevoel naar Nederland. Dit is de ultieme plek om te relaxen en van een glas whisky te genieten. The Famous Grouse House is een tiny house, vormgegeven als een enorm whiskyvat met verrassende gadgets. Publicis Groupe Nederland ontwikkelde realiseerde de interdisciplinaire campagne van scratch.
 
Deze week start de winactie van 8 overnachtingen in het whiskyvat, waarmee ingehaakt wordt op het momentum van vaderdag. Nu veel vakanties geannuleerd zijn, is dit de perfecte gelegenheid om op mini vakantie te gaan in Nederland. The Famous Grouse House brengt het merk tot leven. Liefhebbers maken kans op een overnachting in The Famous Grouse House door mee te doen aan diverse activaties in de campagneperiode. De ervaringen in The Famous Grouse House brengen een schat aan verhalen en unieke belevenissen. Gaandeweg ontstaan nieuwe verhalen waar Nederlanders van kunnen meegenieten. De campagne wordt aangejaagd via verschillende kanalen, waarbij de winkelvloer en online belangrijke touchpoints zijn.
 
Vanaf deze week tot en met 17 juli kunnen liefhebbers deelnemen aan de actie. Alle The Famous Grouse flessen zijn voorzien van een nekhanger met een unieke actiecode. Het enige dat deelnemers te doen staat, is de code invullen op de actiepagina om kans te maken op de beleving. Met deze actie spreekt The Famous Grouse, naast zijn loyale generatie whiskydrinkers, ook 30-plussers aan. Door een overnachting weg te geven aan vader en zoon of dochter brengt The Famous Grouse twee generaties bij elkaar om samen te genieten. De winnaars worden 21 juli bekend gemaakt. De overnachtingen vinden plaats in augustus 2020.
 
“Even achterover leunen, ontspannen en genieten van de natuur. Dit is waar ons merk voor staat en dat heeft Publicis Groupe met The Famous Grouse House tot leven gebracht”, vertelt Naomy Laan, Brand Manager bij The Famous Grouse. “Publicis Groupe heeft ons verrast met het concept. We waren gelijk enthousiast. Vanaf dat moment gingen we ervoor. Een tiny house produceren dat doe je niet iedere dag. Dat alleen al was een super leuk proces waarin we echt als een team zijn opgetrokken. De lancering van het concept levert alleen maar positieve reacties op. Dankzij de versoepelde maatregelen is een beleving als deze weer mogelijk. We zijn super blij dat we ook de winactie hebben kunnen starten en kunnen niet wachten om te horen hoe de overnachtingen worden ervaren.”
 

Credits 

Klant: The Famous Grouse van Maxxium NL, Naomy Laan, Brand manager
Bureau: Publicis Groupe
Creatie: Publicis Groupe
PR: MSL Publicis Groupe
Media: Zenith Publicis Groupe
Productie: Prodigious (Publicis Groupe) en Jonathan Weyland