Tele2 zet online helden in de spotlight

01-07-2019 (10:20) - Campagnes

Onbeperkte data biedt oneindig veel mogelijkheden. In de digitale campagne ‘Online Helden’ geeft telecomaanbieder Tele2 vier echte online helden, die deze mogelijkheden volledig benutten, een podium. De digitale doorvertaling van de ‘Online Helden’ campagne komt van de handen van creatief digitaal bureau CODE D’AZUR.
 
In drie online video’s leggen de online helden uit hoe zij zich hun passie via het internet hebben aangeleerd, en zien we dat ze daar enorme successen mee boeken. Dit alles doordat er altijd en overal, via je mobiele telefoon, onbeperkt veel content te bekijken is. En dit ook nog eens vergemakkelijkt wordt door de razendsnelle 4G en onbeperkte data.
 
Zo heeft een Nederlands dansduo zichzelf de Koreaanse dans Bokko via YouTube aangeleerd door de filmpjes frame voor frame door te nemen. Ze verkochten de Melkweg en Paradiso uit en vlogen de wereld over om shows te geven. Nagelstyliste Jessica lakt dankzij Instagram inmiddels de nagels van onder andere Doutzen Kroes en Gigi Hadid op internationale fashion weeks wereldwijd. Via Instagram leerde zij niet alleen hoe, maar komt zij ook in contact met haar opdrachtgevers. Street-artist Rosalie volgde tutorials op YouTube en wordt nu wereldwijd gevraagd haar werk aan te brengen.
 
Margaret Kreuger, Manager Brand & Communication bij Tele2: 'Tele2 is dé dataprovider van Nederland en we vinden dat iedereen ongeremd data moet kunnen gebruiken. Voor de fun maar ook om er bijdehanter van te worden. In de samenwerking met CODE D’AZUR en Yung Film laten we de ongescripte levensechte helden van Nederland zien, die door oneindig te streamen, heroes zijn geworden in hun eigen vakgebied. Ik ben trots op deze mooie samenwerking waardoor we deze unieke dames en heren in de spotlights hebben kunnen zetten met hun prachtige verhalen.'
 
Tjeerd Buntsma, Creatief bij CODE D’AZUR, vult aan: “Deze online helden laten zien dat je met eindeloos veel data waanzinnig veel kan doen. Je kunt jezelf alles aanleren. Door deze helden een podium te bieden, willen we graag de positieve effecten van het internet laten zien.”
 
De digitale doorvertaling van de above the line campagne, eerder gerealiseerd door Indie, bestaat uit teasers en drie online video’s.