Tele2 maakt langste NL kerstboodschappenlijst voor Voedselbank

18-12-2019 (16:25) - Campagnes

In Nederland leven meer dan een miljoen mensen onder de armoedegrens. Om bij te dragen aan een mooie kerst voor deze gezinnen heeft Tele2 samen met haar klanten de langste kerstboodschappenlijst van Nederland gemaakt.
 
Voor elke emoji die werd geappt naar Tele2, is €1 aan De Voedselbank gedoneerd.
De afgelopen decembermaand zijn er massaal food emojis naar Tele2 gestuurd. Deze food emojis vormen samen de langste boodschappenlijst van Nederland, ter waarde van €100.000. Met dit bedrag kan de Voedselbank 20.000 voedselpakketten uitgeven voor de kerst.
 
Margaret Kreuger, Manager Brand & Communications bij T-Mobile Nederland en verantwoordelijk voor de merken Ben, Tele2 en T-Mobile, zegt over de actie: “De afgelopen jaren hebben we in de kerstperiode geprobeerd de internetwereld een beetje mooier te maken, natuurlijk altijd op de herkenbare Tele2 manier. Ook dit jaar hebben we gezocht naar een logische link tussen Tele2 en deze feestmaand. Het idee was snel geboren.
Vrijwel heel Nederland is er druk mee - wat eten we met kerst? De koppeling naar foodemoji’s was snel gemaakt (aangezien emoji’s vaak een rol hebben in de uitingen van Tele2). Om met deze actie mensen te helpen die er net zoveel mee bezig zijn, maar het helaas minder overdadig kunnen doen dan ze zouden willen, hebben we onze klanten opgeroepen om met ons in actie te komen. Met een prachtig resultaat waar we met z’n allen trots op mogen zijn!”
 
De kerstactie is bedacht in samenwerking met creatief, digitaal bureau CODE D’AZUR. Tjeerd Buntsma, creatief bij het bureau, voegt toe: “Mensen willen vaak weten wat er met een donatie gebeurt. Met deze campagne hebben we het doneren niet alleen transparant gemaakt, maar ook heel leuk.”
 
Om de actie onder de aandacht te brengen bij de klanten van Tele2 zijn er diverse GIFs, een video en landingspagina gemaakt.