SuperHeroes heet nu SuperHerpes in kader van World Sexual Health Day

04-09-2020 (09:29) - Campagnes

SuperHeroes heeft zijn naam veranderd in het kader van World Sexual Health Day. Het reclamebureau heet nu ‘SuperHerpes’. Nogal een opvallende naam en laat dat nou nèt de bedoeling zijn.
 
Vanwege de Covid-19 worden SOA-poli’s wereldwijd nauwelijks nog bezocht. Terwijl uit onderzoek blijkt dat er steeds meer onopgemerkte seksuele aandoeningen rondzwerven door Europa en Amerika. Oorzaak: onveilige seks. Het idee voor de campagne ontstond door een ‘autocorrect’ foutje in een Whatsapp berichtje dat Victor Farias, art-director van SuperHerpes kreeg. ‘En toen dachten we: oké, als bureau redden we de wereld van ‘boring advertising’, maar als we het ook meteen van ongemakkelijke SOA’s kunnen verlossen, dan is het een win-win natuurlijk’. 
 

Slip on, don’t slip up!

Samen met de naamsverandering lanceert SuperHerpes een pubiekscampagne in Amsterdam en New York die bestaat uit een serie outdoor en social advertenties waarbij gratis condooms weggeven worden. Daarnaast is de website van SuperHerpes in zijn geheel vervangen. En vergeet niet: One mistake turns SuperHeroes in to SuperHerpes. One action avoids that: Slip on, don’t slip up!