Oatly terug in Nederland met nieuwe Nonsense

29-10-2019 (15:54) - Campagnes

Deze week lanceert Oatly een nieuwe campagne in Nederland in de hoop mensen te vermaken, verwarren of op zijn minst te interesseren om na te denken over een levensstijl zonder melk. De grotendeels OOH en digitale campagne van het duurzame Zweedse haverdrinkmerk wordt dit najaar niet alleen in Amsterdam en Rotterdam uitgerold, maar voor het eerst ook in Utrecht en Den Haag.

Oatly groeit hard in Nederland en Europa en opende onlangs een nieuwe fabriek in Vlissingen vanwege de toenemende vraag naar plantaardige alternatieven voor melk. Volgens onderzoeksbureau IRI is de Nederlandse melkconsumptie tussen 2012 en 2018 met 14 procent gedaald. Tegelijkertijd is de vraag naar haverdrink in Nederland in de afgelopen drie jaar verdrievoudigd. De fabriek in Vlissingen creëert 15 werkplekken en zal jaarlijks 120 miljoen liter haverdrinkbasis produceren om aan de snelgroeiende vraag te voldoen.

“We zien een duidelijke trend in Europa, inclusief Nederland, van mensen die zuivel laten staan en bewust kiezen voor plantaardige opties. En dat is geweldig, want onderzoek toont aan dat de overstap naar een meer plantaardig dieet een van de beste dingen is die je kunt doen voor de planeet”, zegt Michael Lee, Creative Director van Oatly.
 

Eerder dit jaar riep Oatly Nederlanders met de ‘Ditch Milk’ campagne op om melk te laten staan en in te ruilen voor haverdrink om 72% CO2e te besparen. Met deze nieuwe campagne wil Oatly een breder Nederlands publiek bij haar persoonlijkheid betrekken, ook buiten Amsterdam en Rotterdam.


cookies & not milk truck

Gedurende de ’Nonsense campagne’ van Oatly reist vanaf eind oktober een Cookies & Not Milk truck door het land met gratis cookies en Oatly samples.