Nieuwe ProRail-campagne maakt het domino-effect van spoorlopen zichtbaar

17-09-2020 (12:04) - Campagnes

Spoorlopen kan verstrekkende gevolgen hebben doordat het een domino van vertragingen veroorzaakt. Daarop wijst ProRail in een nieuwe social-campagne die ontwikkeld is door Ogilvy | Social.Lab.
 
Spoorlopen, lopen langs of over het spoor, is de nummer één oorzaak van treinvertraging in Nederland. Een groeiend probleem waar dagelijks zo’n twintigduizend mensen last van hebben. Vaak gebeurt het onbewust: even langs het spoor een stukje afsnijden met de fiets, hardlopen of de hond uitlaten. Deze campagne laat op een visueel impactvolle manier zien welk domino-effect aan negatieve gevolgen spoorlopen kan hebben, en niet alleen voor de mensen in de trein.
 
De campagne is ontwikkeld door Ogilvy | Social.Lab in samenwerking met Smarthouse Films en is grotendeels op afstand geproduceerd. Met een minimale crew zijn de acteurs, individueel, voor green screen vastgelegd. De CGI-railomgevingen werden gemaakt door The Outpost.

Credits

Verantwoordelijk bij ProRail: Fraukje van der Leeden, Rianne Sijtema-Prins, Jenny Hudepohl
Bureau: Ogilvy | Social.Lab Amsterdam
Creative direction: Paul Wagemaker, Arnout Robbe
Executive creative direction: Tolga Büyükdoganay
Strategie: Joost van Liemt
Account: Myrte de Jonge, Martijn Pots, Simone van Straalen
Regie: Rogier Hendriks
Productie: Smarthouse Films (Ronald Hierbrink, Danielle Guirguis)
The Outpost (Rick Franssen),
The Compound (Tim van Paassen)
Geluid: Recsound (Melcher Meirmans, Nando Eweg)
PR: De Issue Makers (Maarten Spaans)