Nieuwe positionering en campagne voor opleider NHA

02-03-2020 (10:17) - Campagnes

Per mensenleven besteden we zo’n 5 jaar aan social media, gaat er ruim 12 jaar verloren aan uitstelgedrag en roddelen we bijna 3 jaar. Met een nieuwe merkcampagne maakt NHA ons ervan bewust dat we onze kostbare tijd zinvoller kunnen besteden. De positionering en campagne zijn ontwikkeld in samenwerking met contentmarketingbureau Zandbeek.
 
Zandbeek gebruikte zijn RootZ©-methodiek om de onderwijsorganisatie te herpositioneren. Binnen deze me-thode, die vertrekt vanuit het principe van authenticiteit, staat het archetypisch denken van de Carl Gustav Jung centraal. De Zwitserse psychiater stelde dat een gelukkig persoon zich niet achter maskers verschuilt, maar leeft vanuit zijn eigen waarden en waarheid. Krachtige merken doen hetzelfde.
 
Als opleider vindt NHA dat iedereen de kans moet krijgen om zich te kunnen ontwikkelen. Die overtuiging leidde naar het archetype ‘de bondgenoot’. Als ware bondgenoot stelt NHA bijvoorbeeld al gratis cursussen beschikbaar voor kansarme Nederlanders. En verzorgt het al jaren afstandsonderwijs voor Nederlanders die in het buitenland gedetineerd zijn.
 

Me-time

Naast het vaststellen van de merkidentiteit en het archetype zijn de belangrijkste klantbehoeften in kaart gebracht. Uit marktonderzoek bleek dat 60% van de (potentiële) cursisten van NHA een opleiding of cursus wil volgen om zichzelf persoonlijk te ontwikkelen. Circa 30% doet dit om een (andere) invulling te geven aan hun vrije tijd. Bovendien werd duidelijk dat ‘meer tijd voor jezelf’ een belangrijk motief is om een thuisopleiding of cursus te (gaan) volgen.
 

Geïntegreerde aanpak

De meerjarige merk- en contentcampagne bestaat uit pre-rollvideo’s, social ads, radiocommercials, printadvertenties en een huis-aan-huis-magazine. In het verlengde is – met Sanoma als mediapartner - een ‘year round’ branded contentprogramma in ontwikkeling. Op termijn wordt de campagne ook in België uitgerold.
 

Credits

Klant: NHA
Bureau: Zandbeek
Media: BrandWebbing
Sound: Six Feet High
Fotografie: Jasper Loeffen
Onderzoek: Markteffect