Ministerie van Sociale Zaken lanceert campagne 'NL leert door'

04-09-2020 (16:31) - Campagnes

Het Ministerie van Sociale Zaken heeft de campagne 'NL leert door' gelanceerd. De campagne is ontwikkeld door D&B, Open Now en TBWA (samen DOT). 
 
Werk verandert en door de coronacrisis gaat dit nog sneller. In 'NL leert door' stimuleert de overheid werkgevers en werknemers om juist nu na te denken over de toekomst en biedt daarbij gratis loopbaanadvies en online scholing aan.
 

Update jezelf

Taal is belangrijk bij dit onderwerp, vinden het Ministerie. 'Leren' en 'diploma' wordt vaak geassocieerd met schoolbankjes, saai en moeten. Terwijl termen als opfrissen, bijblijven, ontwikkeling een veel positiever gevoel geven. Velen van ons hebben sinds onze jeugd niet meer aan onze kennis gewerkt, maar we vinden het wel heel normaal om elke maand onze telefoon te updaten, want dan werkt hij beter. En we voelen ons goed als hij weer helemaal bijgewerkt is. Continue ontwikkeling is goed voor heel werkend Nederland. Je moet dus regelmatig updaten.
 

Credits:

Bureau: DOT (Open Now)
Productie: Yune
Verantwoordelijk bij Rijksoverheid: Vivienne Scheltema (Ministerie van Sociale Zaken)