Mentos Kauwgum commit zich aan 7e seizoen Roadtrippers op StukTV

07-09-2020 (12:13) - Campagnes

Mentos Kauwgum heeft zich ook dit jaar gecommitteerd aan het populaire reisprogramma ‘Roadtrippers’ op StukTV. Het format is onderdeel van de inmiddels zeven jaar durende samenwerking tussen Mentos Kauwgum, Towel Media en StukTV. De campagnedoelstelling van dit jaar is awareness realiseren rondom de Mentos Kauwgum Mini Potjes, binnen de jongere doelgroep.
 

Roadtrippers

De succesformule ‘Roadtrippers’, op het YouTube-kanaal van StukTV, bereikt al jaren gemiddeld één miljoen kijkers per aflevering. In ‘Roadtrippers’ leggen twee teams, in acht afleveringen, hemelsbreed zoveel mogelijk kilometers af vanaf het startpunt en dit alles met een beperkt noodbudget en enkele camera’s. Ieder jaar neemt Team Stuk, bestaande uit: Giel de Winter, Thomas van der Vlugt en Stefan Jurriens, het op tegen een ander team BN’ers.
 
Dit seizoen zijn dat Bizzey, Rijk Hofman en Iris Enthoven. Vanwege COVID-19 heeft het format dit jaar een aantal aanpassingen meegekregen. Waar de teams voorheen de kilometers liftend afleggen hebben ze dit jaar een TukTuk tot hun beschikking gekregen.
 

Campagne Mentos Kauwgum

Mentos Kauwgum heeft begin dit jaar het Mentos Kauwgum Mini Potjes gelanceerd. Een klein potje kauwgum dat erg handig is voor onderweg. De businessdoelstelling van deze vernieuwde samenwerking is om awareness voor het merk Mentos Kauwgum en het Mini Potje te genereren binnen de doelgroep van StukTV. Dit jaar is daar een uitbreiding bijgekomen, waarbij de Radio 538-luisteraar in het programma ‘Weekend Wietze’ kans maakt op een ‘Fresh Experience’. Met deze complementaire media-inzet maken de StukTV-kijkers én de Radio 538-luisteraars, net als de deelnemende Roadtrippers teams, letterlijk kans om op een spraakmakende frisse manier uit hun comfortzone te stappen.
 
Paul Cudok, Product Manager Mentos Kauwgum: “Het is een uitdagend jaar, ook voor Mentos Kauwgum. Ik ben dan ook extra trots op dit zevende seizoen Roadtrippers, waarin de nieuwste introductie Mentos Kauwgum Mini Potjes een mooie plek nemen. Het resultaat van de jarenlange samenwerking en het grote bereik van StukTV, zien wij ook terug in de brand power van Mentos Kauwgum onder jongeren. De serie biedt ons de mogelijkheid zowel de merkwaarden als productbekendheid te laden in toffe content, dat al jaren wordt omarmd door de doelgroep. De extensie van de campagne met Fresh Experiences op Radio 538, is daarbij een mooi voorbeeld hoe twee middelen elkaar kunnen versterken”.
 
Geerjanne Bronkhorst, Head of On Demand Content Towel: “Na een aantal onzekere maanden, waarin we constant flexibel met de Roadtrippers-plannen van dit jaar moesten blijven omgaan, is het toch gelukt! Ik ben enorm trots op het team, en dankbaar voor de loyaliteit van Mentos Kauwgum, dat we door onze goede samenwerking en het teamwork alsnog een hele toffe serie met elkaar hebben kunnen neerzetten.”
 

credits

Klant: Mentos Kauwgum
Verantwoordelijk bij klant: Paul Cudok
Bureau: Towel Media
Account: Geert Doek en Geerjanne Bronkhorst
Videoproductiebureau: Towel Media
Executive Producer: Geert Doek
Creatie: Geerjanne Bronkhorst/ Sebas van Marion
Distributiekanaal: StukTV
Media: StukTV, Radio 538, Talpa Network
Mediabureau: Motion Content Group
 
V.l.n.r. Thomas van der Vlugt, Giel de Winter en Stefan Jurriens