Marktplaats viert 20 jaar handelen met grootste schatzoekactie

16-05-2019 (17:36) - Campagnes

Om het 20-jarig bestaan van Marktplaats te vieren, creëert The Gardeners: Schatzoeken op Marktplaats. Een online activatie om twee decennia handelen met haar gebruikers te vieren.
 
Al 20 jaar lang is Marktplaats een schatkamer aan goede deals. Wat een goede deal is, is voor iedereen anders: voor de een is het een klein prijsje, voor de ander een goed gesprek, een nieuw interieur, een nieuw avontuur, een nieuwe vriendschap, een tweede leven voor een product. Zowel de verkoper als de koper heeft op Marktplaats altijd iets te winnen. Logisch dus om dit samen met de gebruikers te vieren door te doen wat ze het liefste doen; speuren naar koopjes en goede deals, oftewel: Schatzoeken op Marktplaats.
 

Spelmechanisme

Een aantal bekende Nederlanders als Fred van Leer, Shelly Sterk en Jayjay Boske hebben persoonlijke schatten op Marktplaats verstopt en bieden ze onder een pseudoniem te koop aan in een advertentie. Door middel van het geven van hints en een persoonlijk codewoord kom je erachter om welke schat het gaat. Wie de advertentie als eerste op het platform vindt en het juiste codewoord geeft, heeft de schat gewonnen. 
 

Aanpak

Om Nederland breed te bereiken is er gekozen voor een aanpak waarbij er samenwerkingen met verschillende macro en micro influencers zijn aangegaan. Naast het online Schatzoeken, kunnen luisteraars van de Ochtendshow van Frank Dane op Radio 538 vanaf 20 mei ook schatten van Marktplaats winnen, speciaal geselecteerd door de dj’s van het populaire ochtendprogramma. Ook de eigen kanalen van Marktplaats worden ingezet. De campagneperiode loopt van 16 tot en met 31 mei.
 
Schatzoeken op Marktplaats is een geïntegreerde samenwerking tussen The Gardeners, Talpa Media Solutions, Zenith Media en Marktplaats.
 

credits

Bureau: The Gardeners 
Klant: Marktplaats
Deliverables: strategie, concept, influencer marketing, ontwikkeling & productie van diverse middelen.