Maastricht Conference City campagne van start

09-11-2018 (10:14) - Campagnes

Op 8 november vond de officiële lancering plaats van de nieuwe marketingcampagne van Maastricht Convention Bureau. De nieuwe marketingcampagne volgt op het recente nieuws dat de Gemeente Maastricht haar financiële bijdrage aan het MCB voor de komende vier jaar met 110 procent verhoogt. Met de extra gelden gaat het Maastricht Convention Bureau haar organisatie uitbreiden en de internationale congresmarkt nog intensiever bewerken.


Het congrestoerisme in Maastricht zit sinds 2015 flink in de lift: in de periode 2015-2018 is het aantal succesvolle congresacquisities verdubbeld. Over het jaar 2017 bezien zorgde het congrestoerisme voor een economische spin-off van ruim 30 miljoen euro voor de stad en omliggende regio. Voor dit jaar is nu reeds duidelijk dat deze economische impuls nog verder zal oplopen.

 
Directeur Jurgen Moors van het MCB: „We richten ons vooral op meerdaagse wetenschappelijke congressen binnen het medische veld en de sector chemie/nieuwe materialen. We maken zo de optimale verbinding tussen de economische kracht van Zuid-Limburg en het marktpotentieel binnen de internationale congresmarkt.”

 
De nieuwe marketingcampagne volgt op het recente nieuws dat de Gemeente Maastricht haar financiële bijdrage aan het MCB voor de komende vier jaar met 110 procent verhoogt. Met de extra gelden gaat het Maastricht Convention Bureau haar organisatie uitbreiden en de internationale congresmarkt nog intensiever bewerken.