Maarten, zet ‘m op!

13-06-2019 (19:35) - Campagnes

Op 21 juni duikt Maarten van der Weijden weer de Friese wateren in om opnieuw de Elfstedenzwemtocht te doen. In aanloop hiernaartoe trapt de Maarten van der Weijden foundation samen met reclamebureau Natwerk af met de campagne “Maarten, zet ‘m op!” Doel: zo veel mogelijk geld inzamelen voor kankeronderzoek.
 
Vorig jaar bereikte Maarten in zijn eentje waar normaal gesproken een EK of WK voor nodig is. Het saamhorigheidsgevoel waar hij in Nederland voor zorgde was enorm. Met zijn bovenmenselijke prestatie kreeg hij het voor elkaar dat het hele land hem wilde helpen.
 
Dat gevoel moet dit jaar aangewakkerd worden in de campagne “Maarten, zet ‘m op!”. De BN’ers die de campagne een gezicht geven nemen dit heel letterlijk. Zij lieten zich door Maarten een badmuts op hun hoofd knallen. De beelden hiervan duiken overal in Nederland op, in tv-commercials, buitenreclame, op social media en online. Op die manier inspireren zij heel Nederland via maartenzetmop.nl mee te doen en geld in te zamelen voor kankeronderzoek.
 
Natwerk's Reinier Steures: 'Ik ben vorig jaar enorm gegrepen door de heldhaftige prestatie van Maarten. Het is ongelofelijk wat hij heeft meegemaakt, in de sport heeft bereikt en hoe hij nu iets wil terugdoen. Dat hij deze onmenselijke tocht nét niet haalde en het nu nogmaals gaat doen maakt het juist weer heel menselijk en dichtbij.'
 
Op maartenzetmop.nl kan heel Nederland Maarten supporten met een donatie of door een eigen actie op touw zetten om geld in te zamelen. En fanatiekelingen die hem een boost willen geven kunnen zelfs een stuk met hem meezwemmen.
 
Van 21 tot en met 24 juni zwemt Maarten van Sneek via 9 steden naar Leeuwarden.

Credits

Creatie/concept: Natwerk

Productie film: Falsum
Productie fotografie: Ruud van Bragt

Verantwoordelijke bij klant:
Laura Huisman
Christel Veld 

 

Maarten zet 'm op from Natwerk on Vimeo.